מספנות ישראל מסכמת את שנת 2024 עם רבעון חזק

ההכנסות ברבעון הרביעי עלו בכ-9% לכ-389 מיליון שקל, והרווח הנקי ברבעון הוכפל והגיע לכ-18 מיליון שקל ביחס לאשתקד. בשנת 2024 ההכנסות הסתכמו לכ-1.31 מיליארד שקל, וה-EBITDA הסתכם בכ-175 מיליון שקל


09:31 ,19.03.2025 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת תעשיות מספנות ישראל דיווחה את תוצאותיה לרבעון הרביעי ולשנת 2024 כולה. עיקרי התוצאות לרבעון הרביעי לשנת 2024: ההכנסות ברבעון הרביעי עלו בכ-9% לכ-389 מיליון שקל, לעומת כ-358 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מהתאוששות משמעותית במגזר חומרי הבנייה ומגזר הנמל, שנפגעו משמעותית בשל מלחמת ׳חרבות ברזל׳ וההאטה בענף הבנייה. החברה רשמה ברבעון הרביעי לשנת 2024 רווח נקי המיוחס לבעלי המניות של כ-18 מיליון שקל, לעומת כ-8.5 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2023.

 

עיקרי התוצאות המגזריות של החברה בארבעת הרבעונים של שנת 2024 וברבעון הרביעי בשנת 2023:

 

במגזר חומרי הבנייה, בניהולו של מנכ״ל סימנט, אייל הכט, ההכנסות הסתכמו ברבעון הרביעי של שנת 2024 לכ-256 מיליון שקל בהשוואה לכ-180 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווחי המגזר הסתכמו בכ-28 מיליון שקל בהשוואה לכ-9 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2023.

 

במגזר הנמל ההכנסות ברבעון הרביעי של 2024 הסתכמו בכ-46 מיליון שקל, בהשוואה לכ-35 מיליון שקל ברבעון הרביעי ב-2023. הגידול נובע ממגמת חזרה לשגרה בפעילות המשק וצמצום השפעות המלחמה. רווחי המגזר ברבעון הסתכמו בכ-11.3 מיליון שקל, בהשוואה לכ-6.8 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2023.

 

במגזר המספנה, בניהולו של מנכ״ל המספנה איתן צוקר, ההכנסות ברבעון הרביעי הסתכמו לכ-65 מיליון שקל, בהשוואה לכ-121 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2023. רווחי המגזר הסתכמו לכ-9.4 מיליון שקל, בהשוואה לכ-13 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2023. במסגרת מגזר זה התקבלה ממשרד הבטחון ההזמנה לבניית ספינות הרשף כאמור בהיקף של 2.4 מיליארד שקל.

 

במגזר ההובלה הימית, בניהולו של מנכ״ל ההובלה הימית, תמיר בן ליש, ההכנסות הסתכמו ברבעון הרביעי של שנת 2024 בכ-21 מיליון שקל, בהשוואה לכ-19 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2023. הרווח המגזרי ברבעון הסתכם לכ-3.4 מיליון שקל בהשוואה לכ-3.2 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2023.

 

עיקרי התוצאות לשנת 2024:

 

ההכנסות בשנת 2024 הסתכמו לכ-1.31 מיליארד שקל, לעומת כ-1.53 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. השינוי נובע בעיקר בשל ירידה בהיקפי הפרויקטים בביצוע במגזר המספנה, השפעות המלחמה על מגזר חומרי הבנייה וירידה בהיקף ביצוע הובלות ימיות בשל מכירת כלי שייט. תוצאות השנה הושפעו מכך, שבחודשים הראשונים של מלחמת חרבות ברזל, נרשמה ירידה בפעילות, שהשפיעה על תוצאות הרבעון הראשון של השנה, אך בהמשך השנה רשמה החברה שיפור בפעילותה רבעון אחר רבעון. הרווח הגולמי של החברה בתקופה הסתכם לכ-182 מיליון שקל, לעומת כ-227 מיליון שקל בשנת 2023.

הרווח התפעולי של החברה בשנת 2024 הסתכם לכ-80 מיליון שקל, לעומת כ-136 מיליון שקל בשנה הקודמת. בתקופה שבין הרבעון השני לרבעון הרביעי של השנה נרשמה שיפור בפעילות, ובהתאם גם חזרה מגמת הצמיחה ברווח התפעולי.ה-EBITDA בשנת 2024 הסתכם לכ-175 מיליון שקל, לעומת כ-230 מיליון שקל בשנת 2023.

 

החברה רשמה בשנת 2024 רווח נקי המיוחס לבעלי המניות של כ-66 מיליון שקל, לעומת כ-97 מיליון שקל בשנת 2023. הירידה ברווח הנקי נבעה בעיקר מהשפעה שלילית של חודשי המלחמה הראשונים על תוצאות הרבעון הראשון של השנה. בהמשך השנה, החל מהרבעון השני ועד לסיומה, נרשמה התאוששות משמעותית ועקבית בפעילות, ובהתאם גם הרווח בשלושת רבעונים אלה היה גבוה מהרווח בתקופה המקבילה בשנת 2023.

 

דירקטוריון החברה הכריז על חלוקת דיבידנד בסך כ-20 מיליון שקל, בהתאם למדיניות החברה לחלוקת דיבידנד בשיעור של כ-30% מהרווח השנתי הנקי.

 

צביקה שכטרמן, מנכ״ל תעשיות מספנות ישראל: ״בעקבות המלחמה, ברבעון הראשון של השנה, התוצאות הושפעו מהירידה בהיקפי הפעילות בחלק מהמגזרים העסקיים שלנו, ובהמשך השנה הסתמנה מגמה של חזרה צמיחה וגידול ברווחיות. החל מהרבעון השני של שנת 2024, התוצאות משקפות שיפור מרבעון לרבעון לאור התאוששות הדרגתית בפעילות בכל מגזרי הפעילות, בדגש על מגזר חומרי הבניה ומגזר הנמל, שחוזרים לרמות הפעילות טרום המלחמה ואף מעבר לכך.

 

במהלך השנה פעלנו לקידום המותג הפרטי 'CIMENT' אשר תחתיו משווקים מוצרי מגזר פעילות חומרי הבנייה. בסוף שנת 2024 חתמנו עם משרד הבטחון על פרויקט משמעותי מאד של בניית 5 ספינות מתקדמות מסוג 'רשף' תמורת כ-2.4 מיליארד שקל ל-6 שנים, שפירותיו יבואו לידי ביטוי בתוצאות הכספיות בשנים הבאות. ההסכם מהווה ציון דרך היסטורי ומשמעותי בחשיבותו, בהיקפו ובהשפעותיו על פעילות מגזר המספנה וכן בתרומה לביטחון התעסוקתי, ביצירת מקומות עבודה נוספים לתושבי הצפון.

 

בינואר 2025 התחלנו להוביל מטענים שנפרקים בנמל מספנות ישראל במסילת הרכבת שחוברה לנמל. מסילת הרכבת היא בשורה משמעותית הממקסמת את שרשרת הערך שלנו הן מהאספקט של הובלת מטענים מהנמל והן בשל תרומתה להפחתת עומסים, הגברת הבטיחות וצמצום זיהום האוויר. אנחנו נערכים להשלמת בניית פרויקט הממגורות, פרויקט התשתית הגדול ביותר שביצעה החברה, בהיקף השקעה של כ-300 מיליון שקל, שיאפשר לנמל להרחיב את תחום הפעילות שלו לפריקת גרעינים, ומוצרי גרעינים במתקן אוטומטי המתאפיין בטכנולוגיה החדשנית והיעילה מסוגה בישראל. נמשיך לפעול להשבחת הפעילות וייעולה במטרה להמשיך את מגמת הצמיחה ארוכת הטווח והשיפור בתוצאות״.