"מאיפה הוא הביא את זה?"

ראשי ועדי העובדים של נמלי חיפה ואשדוד הביעו השתהות על דברי שר התחבורה בנוגע לדרישתם לקבל אחוזי בעלות על הנמלים הקיימים


00:00 ,26.08.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

ראשי ועדי העובדים של נמלי חיפה ואשדוד הביעו הבוקר (ב') פליאה למשמע דבריו של שר האוצר ישראל כץ בנוגע לדרישתם כביכול לאחוזי בעלות על חלקים מהנמלים הקיימים.

בעמוד הפייסבוק שלו כתב כץ: "אני קורא הבוקר ומתקשה להאמין. ועדי הנמלים דורשים לקבל בעלות על 25% מהנמלים הקיימים כתנאי להסכמתם להקמת נמלים חדשים על ידי המדינה, בנוסף לדרישות אחרות. ואני שואל: איך הגענו למצב שאלה מנהלים את המדינה?

"לצערי, בית הדין לעבודה, אותו אני מאוד מכבד, נתן להם רוח גבית בפסיקתו לעכב בחודש את קידום המכרזים. חברות בינלאומיות שואלות את עצמן - אולי טעינו בכך שהאמנו שניתן להשקיע בישראל? עובדים במגזר הפרטי והציבורי שואלים: למה להם מגיע ולנו לא? מה, נמל זה של אבא שלה? ויו"ר ההסתדרות לא שואל שאלות. הוא נותן להם גיבוי בגלל חישובים פוליטיים.

"אבל אני יודע שלא יעזור כלום. הנמלים החדשים ייבנו, יביאו תחרות ואלפי מקומות עבודה ויחסכו לציבור הרבה כסף. וכן, אדון חסן ואדון תורג'מן לא ישלטו בהם".

הגיב יו"ר ועד עובדי נמל חיפה מאיר תורג'מן: "מעולם לא דיברנו עם משרד התחבורה על שקל אחד ולא על שום דבר מלבד פיתוח הנמלים".

יועץ התקשורת של ועד עובדי נמל אשדוד חיים קוזניץ: "אין לי מושג מאיפה הוא הביא את זה. הוא מערבב שני דברים. הוא מדבר על מתווה הרשקוביץ (הממונה על התקציבים באוצר), שנסע בזמנו ביחד עם (יו"ר ועד עובדי הנמל לשעבר אלון) חסן ועם המנכ"ל (שוקי סגיס) לספרד, שם הם ראו איך עובדים הנמלים. אחרי הנסיעה נוסח מסמך לחתימה של העובדים עם המדינה על הפרטת הנמל, כשבאותו מתווה סוכם על אחוזי בעלות של העובדים). אבל הדבר פוצץ לפני חודש וחצי".