לשכת הספנות מתריעה: המתנות של עד 14 יום לאניות גרעינים

בשל הגעה של תשע אניות גרעינים השבוע ההמתנות לפריקה צפויות להיות ארוכות מהרגיל. משרד התחבורה: הקמת התשתיות אורכת זמן – לאחר המתנה ניתן יהיה להדביק את הפער


11:48 ,09.08.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

יורם הופמן, יו"ר ועדת התפעול של לשכת הספנות, הוציא אתמול חוזר לחברי הלשכה ובו טען כי נמסר לו מרספ"ן כי כתוצאה מהגעה של 9 אניות גרעינים השבוע ברצף – שמובילות כ-100 אלף טון גרעינים – רספ"ן צופה המתנות לאניות הגרעינים מעבר להמתנות שאנו חווים בזמן האחרון.

 

הופמן מציין בחוזר כי לפי רספ"ן, זמני ההמתנה לפריקת אניות הגרעינים יכולים להגיע עד 10-14 ימי המתנה. כתוצאה מכך, הופמן מציע לסוכני האנייה הנוגעים בדבר להביא את המידע הנ"ל לידיעת לקוחותיהם.

 

ממשרד התחבורה אשר אחראי על רשות הספנות והנמלים (רספ"ן) נמסר בתגובה כי "מספרן של האניות המחכות מחוץ לנמלים מבטא גידול משמעותי בהיקף סך היבוא לישראל. נמלי ישראל עושים ככל שביכולתם לענות לדרישות התפעוליות, לרבות השקעה בקנה מידה משמעותי לשיפור התשתיות לכל ענפי התפעול בנמלים, החל בסחר המכולות וכלה בסחר התבואות. הקמת התשתיות אורכת זמן, לאחר המתנה ניתן יהיה להדביק את הפער".

 

מחברת נמל חיפה נמסר בתגובה כ ״עם כל הכבוד להודעות הכלליות המדוברות, המתייחסות לכלל רציפי הגרעינים של מדינת ישראל, באם ישנה אנייה ספציפית שלא מקבלת מענה מחברת נמל חיפה, נשמח לשמוע על כך ולהגיב״.

 

מחברת נמל אשדוד טרם נמסרה תגובה.