לקוחות הנמלים לשר התחבורה: תפקוד יוצא דופן של רספ״ן

יו״ר פורום לקוחות הנמלים מדגיש במיוחד את הערכתו לתרומה החשובה של מנהל רספ״ן, רב חובל יגאל מאור ותפקודו לאור משבר הקורונה. ד״ר זבה: התאמת התקנות המחמירות לחיים השוטפים ולסיפוק הצרכים הבסיסיים הפכה אצל יגאל למלאכת מחשבת


13:47 ,05.04.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

ד״ר יורם זבה, יו״ר פורום לקוחות הנמלים אשר מייצג את התאחדות התעשיינים, איגוד לשכות המסחר, מועצת המובילים ולשכת הספנות הישראלית, הוציא לאחרונה מכתב לשר התחבורה בצלאל סמוטריץ׳ בו הוא מציין לטובה את תפקודה יוצא הדופן של רשות הספנות והנמלים לאור משבר הקורונה. העתקים ממכתבו נשלחו חברי פורום הנמלים. 

 

ד״ זבה מציין לחיוב את ההחלטה להחריג את ענפי ההובלה הימית והלוגיסטיקה מתקנות החירום החשובות. ״האניות מורשות להפליג ולעגון, התובלה היבשתית פועלת, כל הגופים המניעים את גלגלי סחר החוץ, כמו נמלי ישראל, מסופים עורפיים, חברות וסוכני הספנות, משלחים וסוכני מכס, עובדי המכס - כולם מתפקדים כמיטב יכולתם תחת אילוצים קשים ומורכבים, ואפילו תוך סיכון בריאותי לא פשוט״. 

 

לדברי ד״ר זבה, בזמנים אלו מתגלים לעיתים ״שעתם היפה״ של אנשים רבים שאנו חייבים להם תודה עמוקה והערכה מקרב לב, והוא מבקש להדגיש במיוחד את הערכתו לתרומתו החשובה של מנהל רספ״ן, רב חובל יגאל מאור ותפקודו לאור המשבר. מנהל רשות הספנות והנמלים, רב-חובל יגאל מאור. הרשות, בניצוחו – אין עליה. מערכת הלוגיסטיקה הימית נתקלת באופן טבעי בתקלות רבות ובעיקר בצורך לתת מענה מספק וייחודי לכל אחת מהן. התאמת התקנות המחמירות לחיים השוטפים ולסיפוק הצרכים הבסיסיים הפכה אצל יגאל למלאכת מחשבת מופלאה. אניות עם מטענים חיוניים מקבלות מענה ופתרון מיידי. חילופי צוותים לאניות, כולל בספנות החופית עם אסדות הגז, מקבלים התייחסות מקורית שרוב ארצות העולם לא חשב עליה. המגע המבוקר של עובדי הנמלים, ובעיקר הנתבים, עם צוותי האניות, קיבל טיפול מיוחד. כל בעל תפקיד, גדול כקטן, מקבל מענה אישי ומהיר. לסיכום, כל הכבוד לרב-חובל יגאל מאור על הצטיינות בשעה קשה זו״.