כץ בכנס רספ״ן: מקווה שבכל חברת נמל קיימת ייכנס משקיע אסטרטגי

שר התחבורה התייחס לתקנות הרגולציה החדשות בנושא זיהום אוויר וציין ״המאבק נגד הפגיעה הסביבתית ונגד הזיהום הוא מאבק על החיים״. התייחס לפרויקט ״מסילות לשלום אזורי״ ואמר כי הנמלים ״מהווים תשתית להפיכת ישראל למרכז בינלאומי של סחר ימי משמעותי״


12:12 ,17.10.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התחבורה ישראל כץ הגיע אמש לכנס רספ״ן שנערך באיצטדיון סמי עופר בחיפה אשר עסק בנושא הרגולציה הימית בנושא הדלקים והתייחס לנושא הדלקים ואף לנמלים החדשים שהולכים ונבנים בחיפה ובאשדוד.

 

השר כץ ציין כי הוא שמח להגיע לכנס שעוסק בהגנה על הסביבה והטמעת סטנדרטים מחמירים כדי להגן על הסביבה ועל התושבים. ״אין דבר חשוב מזה. צריך קודם כל להגן ולשמור על החיים. המאבק הזה נגד הפגיעה הסביבתית ונגד הזיהום הוא מאבק על החיים. צריך לעשות את הדברים הנכונים לטובת המדינה תוך שמירה על הסטנדרטים המחמירים ביותר כדי להבטיח את שלומם של התושבים. גם שעסקנו בבניית הנמלים החדשים התלבטנו בין הוצאת חול מהים לבין הבאת חול מהדרום והשיקול הסביבתי בהחלט היה שיקול משמעותי, ועמדנו בקריטריונים. ברור שאם במדינה לא היו מפתחים שום דבר האוויר היה יותר נקי, אבל ברור שיש צורך לפתח אמצעי תחבורה ועוד אבל זאת באיזון הנדרש״.

 

צפו בסרטון וידיאו שר התחבורה בכנס רספ״ן:

 

 

השר כץ הוא מתמחה בהוצאה לפועל של החלטות שהתקבלו הרבה לפני שהוא נכנס לתפקיד, וציין לשם דוגמה את הקמת הרכבת התחתית בתל אביב ואת הקמת הנמלים החדשים. ״כשהגעתי לתפקיד אמרו לי שצריך אולי נמל אחד וגם אותו לא צריך להתחיל ולתכנן לפני 2025. אם לא היינו עושים את מה שעשינו הודות לתפיסה מקצועית נכונה של גורמי המקצוע בהם רספ״ן וחנ״י, אם לא היינו מתחילים בזמן כבר היום אניות ההזנה היו מעלות את תעריפי ההובלה שלהן לנמלים במאות דולרים למכולה ומי שהיה משלם בסופו של דבר זה הצרכן הסופי – האזרח הקטן וזה היה תורם ליוקר המחייה במדינה. אז השקענו בשדרוג הנמלים הקיימים באמצעות העמקה ושיפור התשתיות לאניות גדולות, אנחנו בונים נמלים חדשים ואנחנו עושים זאת במלוא היכולת על מנת לשמור על התחרות.

 

כץ הוסיף שהוא מקווה שבכל אחת מחברות הנמל בחיפה ובאשדוד ייכנס משקיע אסטרטגי – חברת ענק בינלאומית שתבוא לכאן על כל היכולות שלה.

 

כץ סיפר כי המדינה אומנם מאמינה בעצמה וביכולות של האזרחים שלה אבל הביא שתי דוגמאות לכך שגם מדינות אחרות מאמינות בישראל. כץ סיפר כי בישיבת הממשלה המשותפת ישראל גרמניה, שהתקיימה בעת ביקורה של קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל לפני כשבועיים הוא הציג את היוזמה של שלו ושל רה״מ לחיבור רכבתי של סעודיה ומדינות המפרץ לישראל ולים התיכון אשר נקרא ״מסילות לשלום אזורי״. כץ ציין כי נציגי המשלחת הגרמנית התרשמו מאוד והביעו רצון לשילוב חברות גרמניות במיזם. כץ הוסיף כי דבר דומה קרה גם בפגישתו על שגריר סין בישראל אשר צפה בסרטון והביע התעניינות לשיתוף חברות מסין במיזם.

 

צפו בסרטון ״מסילות לשלום אזורי״ (באדיבות משרד התחבורה):

 

 

״המדינות אלה מתעניינות ומאמינות בחזון הזה, ורוצות להיות שותפות, ולכן הנמלים החדשים שאתם מקימים מהווים תשתית להפיכת ישראל למרכז בינלאומי של סחר ימי משמעותי שיעמוד על פי התחזיות על 250 מיליארד דולר בשנה. כל שטחי עורף הנמל יתרחבו, בחיפה ובאשדוד, אדמות עמק יזרעאל יבקשו להיות חלק - הכל יתרחב לטובת הגשמת אותו חזון. והכל יהיה בסטנדרט סביבתי שהיה מופת ודוגמה כי אנחנו מקימים לא רק עבור השנים העשורים הקרובים אלא עבור הרבה דורות לעתיד״, הוסיף השר כץ.