יצא לדרך: סקר שביעות הרצון משרותי הלוגיסטיקה הימית

מה משתמשי הנמלים היו רוצים לשפר? כיצד תעריכו את רמת השירות ביחס לשנה שעברה? שאלות אלה ואחרות, יקבלו מענה בחודש הקרוב, באמצעות סקר של לשכת הספנות הישראלית ומכון Market Watch, בשיתוף עם מערכת PORT2PORT. התוצאות ייחשפו בלעדית בועידת PORT2PORT 2013


00:00 ,25.04.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

אי השקט בנמלים עלול להמשך עוד זמן רב, עשוי להיות הזמן הגרוע ביותר למדידת שביעות הרצון בנמלים, אולם יש שיטענו את ההיפך המוחלט. עובדתית, המצב בנמלים ישמש בכל מקרה, רקע לסקר המתקיים זו השנה השנייה לבחינת מדד שביעות הרצון מהנמלים, המסופים העורפיים ומשרדי הממשלה. הסקר, אותו יזמה לשכת הספנות הישראלית, מבוצע ע"י מכון המחקר Market Watch בראשות אבינועם ברוג ובשיתוף עם מערכת PORT2PORT, לקראת הוועידה השנתית של קהילת הים בענייני סחר, תובלה ולוגיסטיקה PORT2PORT 2013.

הסקר שהתקיים לראשונה לפני שנה בדיוק, הוא ההזדמנות של אנשי הענף להשמיע את עמדתם. אשתקד, הממצא העיקרי היה כי עדיין לא קיימת תחרות אמיתית בנמלי ישראל. . משתתפי הסקר ציינו עוד כי השיקול העיקרי בבחירת נמל הפקידה, הוא המיקום הגיאוגרפי. מבין משרדי הממשלה, שירותי המכס זכו להערכה הגבוהה ביותר ומשרד הבריאות הגיע לתחתית הרשימה.

"הסקר העיד כי למרות שחלפו 8 שנים מאז הוחלט על הרפורמה בנמלי ישראל, הציבור אינו חש כי קיימת תחרות אמיתית בין הנמלים", אמר נשיא לשכת הספנות ד"ר יורם זבה, "עם זאת, קיבלנו תגובות רבות מגורמים רבים, בהם הנהלות הנמלים שמשקיעים מאמצים רבים בנסיון למשוך אליהם לקוחות. עבור רוב הלקוחות, המרחק מהנמל היווה שיקול משמעותי יותר מכל שיקול אחר. עוד נמצא כי קצב השירות והעמידה בזמנים – הם הנימוקים העיקריים, עבור משתתפי הסקר שהביעו שביעות רצון בינונית מנמלי ישראל".

סקר שירותי הלוגיסטיקה הימית 2013 מבוצע באמצעות פנייה במייל אל רשימות מסודרות של מאות ממשתמשי ההובלה הימית בישראל. ההשתתפות בסקר תבוצע באמצעות מתן משוב לא ארוך לסדרת שאלות, אשר עוסקות במרכיבים השונים של ההובלה הימית. בין משתתפי הסקר, תתקיים הגרלת מכשיר אייפד מיני.

כתובת האתר למשתתפי הסקר:

https://www.panelviewsurveys.com/se.ashx?s=2511374515ECD550

כאמור, כל אנשי הענף מוזמנים להשתתף בסקר ובהגרלת מכשיר אייפד מיני. התוצאות, ניתוחן והשוואה עם תוצאות הסקר של 2012 ייחשפו ב-6 ביוני, בוועידה השנתית של קהילת הים בענייני סחר, תובלה ולוגיסטיקה – PORT2PORT 2013.