יפוצלו ועדי העובדים בסקטור תפעול וציוד מכאני בנמלי אשדוד וחיפה

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי החליט על המהלך, בו ייבחר ועד לעובדי דור א' ו-ועד לעובדי דור ב', לאור המחלוקות בנוגע להיערכות נמלי הים לקראת הקמת הנמלים החדשים


14:13 ,21.04.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

איגוד עובדי התחבורה בראשות היו"ר אבי אדרי החליט על פיצול ועדי העובדים בסקטור תפעול וציוד מכאני בנמלי הים באשדוד ובחיפה.

 

במסגרת הפיצול, יהיה ועד עובדים אחד לעובדי סקטור תפעול/ציוד מכאני, המוגדרים כעובדי "דור א'", ויוקם ועד נוסף, לעובדי "דור ב'".

 

מהלך זה יאפשר לכל קבוצת עובדים למצות, בליווי ההסתדרות, באופן מקסימלי את האינטרסים שלה מול ההנהלה ולעבוד בהרמוניה ובשיתוף פעולה זו עם זו.

 

כתוצאה ממהלך הפיצול, הנוגע לעובדי התפעול והציוד המכאני בנמלים, ייערכו בחירות חדשות לוועדי העובדים.

 

אדרי: "היינו שמחים אם האחדות בין קבוצות העובדים היתה מחזיקה מעמד, אך לנוכח ההתפתחויות, נאלצנו לקבל את ההחלטה. מדובר במהלך שיאפשר לכל קבוצת עובדים לשמור על הזכויות שלה באופן המיטבי".

 

ההתפתחויות אליהן מתכוון אדרי, הן חוסר שביעות הרצון של עובדי דור ב' בנמל אשדוד מהסכם הרפורמה שחתם ועד העובדים בנמל עם הממשלה, כפי שפורסם השבוע ב"גלובס".

 

על פי הפרסום, למעלה מ-200 עובדים במחלקת הציוד המכאני חתמו על עצומה שכותרתה "אי אמון בוועד", בטענה שרשת הביטחון שהובטחה להם במסגרת ההתכוננות לפעילות נמל הדרום לא כוללת הגנה מפני פיטורים. עוד פורסם, כי בכוונת העובדים לפנות להסתדרות בבקשה לפרק את הוועד, בראשות מני גבאי, ולצאת לבחירות חדשות.

 

יצוין כי בתחילת חודש אפריל התפטרו חמשת חברי ועד הטרנספורט בנמל חיפה בגלל מחלוקות בין עובדי דור א' לדור ב'. יו"ר הוועד מאיר תורג'מן מונה על ידי ההסתדרות ליו"ר ועד זמני, עד לעריכת בחירות חדשות.