יו״ר ההסתדרות הכריז על שביתה במשק: ״לא אסבול את ההפקרה״

ההסתדרות פרסמה את רשימת מקומות העבודה שישבתו מחר בהם חברת נמלי ישראל, חברת נמל חיפה, חברת נמל אשדוד, חברת נמל אילת, ונמל מספנות ישראל. נתב״ג ייסגר להמראות החל מהשעה 8 בבוקר ועד 14:00


08:23 ,02.09.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

מנתב״ג דרך הנמלים, רשויות מקומיות ומפעלים – חברות וארגונים רבים במשק החלו היום לשבות בקריאה להשבת החטופים. הבוקר ב-06:00 החל השביתה עליה הכריזה אמש יו״ר ההסתדרות בקריאה לקידום עסקה להשבת החטופים. 

 

בהמשך להודעת יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, נמל התעופה בן-גוריון ישבות מחר (ב׳) החל מהשעה 08:00 בבוקר, כחלק מהשביתה הכללית במשק. ״מחר כל המדינה עוצרת ומתאחדת בזעקה משותפת להשבת החטופים״, כך אמר הערב (א׳) יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בנאומו בפני הקהל הרב שהגיע לעצרת בתל אביב, ״כל מי שמנסה לצבוע את השביתה בצבעים פוליטיים, שיזכור למען מי אנחנו עוצרים מחר את הכל. יהודים לא מפקירים יהודים״.

 

דבריו של יו״ר ההסתדרות מגיעים בצל הבשורות המרות על הירצחם של ששת החטופים, ולאור ההכרזה על שביתה כללית במשק מחר (שני) שנועדה לזעוק את זעקת החטופים ולקדם עסקה להצלתם.

 

יו״ר איגוד עובדי התחבורה והנמלים בהסתדרות עו״ד אייל ידין מציין כי ההשבתה חלה על כל ההמראות, למעט טיסות מוחרגות שיעברו את ועדת החריגים. כמו כן, השביתה לא תחול על נחיתות בנתב״ג.

 

חברת אל על עדכנה את לוח טיסותיה בהתאם לשביתת ההסתדרות מחר וציינה כי ״בהמשך להחלטת ההסתדרות על השבתת המשק והשלכותיה על נתב״ג, חברת אל על עושה מאמצים לקיים את לוח הטיסות במלואו, תוך עדכון מועדי ההמראות והנחיתות, בהתאם למצב. נוסעים שמועד טיסתם השתנה יקבלו הודעת SMS ומייל״. 

 

לו״ז השינויים המעודכן: טיסה LY347 מת״א לציריך שתוכננה להמריא מחר ב-08:00, הוקדמה לשעה 07:40. טיסה LY611 מת״א למוסקבה שתוכננה להמריא מחר ב-08:00, הוקדמה לשעה 07:40. טיסה LY612 ממוסקבה לת״א שתוכננה להמריא מחר ב-14:50 הוקדמה לשעה 14:25. ⁠טיסה LY221 מת״א לפריז שתוכננה להמריא מחר ב-08:00, הוקדמה לשעה 07:30.

 

ההסתדרות פרסמה את רשימת מקומות העבודה שישבתו מחר בהם חברת נמלי ישראל, חברת נמל חיפה, חברת נמל אשדוד, חברת נמל אילת, ונמל מספנות ישראל. מההסתדרות נמסר כי בנמלים תשוחרר תוצרת מתכלה וכן ישוחררו תרופות. 

 

מצ״ב תמונות מתוך רשימה חלקית מהארגונים ומקומות העבודה ששובתים בהם אגד, דן, מטרופולין, עיריית אשדוד, עיריית חיפה, ממגורות חיפה ונמל הדרום.