חנ״י תשקיע ב-SeaNovation המוקם באילת

ההשקעה במרכז החדשנות בתחום הימי היא חלק מהאסטרטגיה של חנ״י לקידום חדשנות בעולם הנמלים והספנות. מרכז החדשנות נפתח באילת בהשקעה של 15 מיליון שקל במסגרת יוזמה של רשות החדשנות לקידום מרכזי חדשנות בפריפריה


11:40 ,28.03.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נמלי ישראל (חנ"י) מודיעה כי היא תבצע השקעה רב שנתית, ותצטרף כאחד הגופים המובילים שילוו את מרכז החדשנות החדש שמוקם בעיר אילת. מרכז החדשנות בתחום הימי, SeaNovation, שנפתח בהשקעה של 15 מיליון שקל, הוא אחד ממרכזי החדשנות החדשים שמוקמים כעת במסגרת ׳קול קורא׳ מיוחד של רשות החדשנות אשר מקדמת פתיחה של מרכזי חדשנות בפריפריה. להקמת מרכז החדשנות שותפים משרד החקלאות, משרד הכלכלה והתעשייה, משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, והמשרד לשיתוף פעולה אזורי.

 

מרכז החדשנות SeaNovation שבראשו יעמוד המנכ״ל ערן נדלר, צפוי לעודד ולתמוך בסטארט אפים המפתחים מוצרים וטכנולוגיות בתחום הימי, ולקדם את פעילות החדשנות בעיר אילת, בכלל. במהלך שנת הפעילות הראשונה של מרכז החדשנות הוא צפוי ללוות ולתמוך ב-6 סטארטאפים פעילים אשר מול כל אחד מהם ייחתם הסכם ליווי. בנוסף, SeaNovation יקדם מספר אירועים לאורך השנה הקרובה במטרה לעודד יזמים ישראליים ואת התעשייה המקומית להרחיב את פעילותם בתחום החדשנות הימית. בין היתר יתקיימו שני אירועי Ideation, שני אירועי האקתון, ויושקעו משאבים לטובת פיתוח האקו סיסטם בנושא. במיקוד הפעילות של המרכז יעמדו חברות המקדמות פתרונות בתחומי הביוטכנולוגיה, והחקלאות הימית. עוגן נוסף לפעילות יהיה קידום של הכשרות מקצועיות בתחום הימי ובתחום זה קיים שיתוף פעולה בין חנ״י לבין מנהלי המרכז.

 

החלטת חנ״י להצטרף לגופים המשקיעים במרכז החדשנות ולהתחייב על השקעה רב שנתית היא חלק מהאסטרטגיה של החברה לעודד ולסייע בפיתוח של טכנולוגיות שיאפשרו את המשך הפיתוח של נמלי הים בישראל לצד קידום התחרות, שיפור היעילות, והיכולת לקצר באמצעות טכנולוגיה את הרצף הלוגיסטי שבין הגעת האונייה ועד למסירת המטען ללקוח. בנוסף, חנ״י בהובלת היו״ר עוזי יצחקי והמנכ״ל בפועל טיקו גדות, רואה בפיתוח נמל אילת כאחד היעדים החשובים של החברה שכבר בתחילת שנת 2023 חתמה על הסכם עם עיריית אילת לתכנון הרחבת התשתיות של הנמל והאפשרות שלו לקלוט אניות ומטענים נוספים ובהיקפים הרבה יותר משמעותיים.