חברת TIL מהולנד זכתה במכרז להפעלת נמל הדרום

חברת TIL הינה מחברות ההפעלה המובילות בתחום והיא מפעילה 24 מסופי מכולות ברחבי העולם, אשר על פי דיווחי החברה שינעו בסה"כ כ-30 מיליון TEU בשנת 2014. בכך הושלמה בחירת חברות הפעלה בינלאומיות לנמלים החדשים


17:34 ,31.03.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נמלי ישראל הודיעה היום על זכייתה של חברת TIL- Terminal Investment Limited SA  במכרז הבינלאומי להפעלת נמל  הדרום החדש, שמקימה החברה באשדוד. ההודעה נמסרה בתום ישיבת דירקטוריון החברה אשר ברך על השלמת בחירתן של חברות הפעלה לנמלים החדשים.

 

הזוכה במכרז, חברת TIL, הינה מחברות ההפעלה המובילות בתחום והיא מפעילה 24 מסופי מכולות ברחבי העולם, מרביתם במסגרת JV עם מפעילות אחרות, אשר על פי דיווחי החברה שינעו בסה"כ כ-30 מיליון TEU בשנת 2014. החברה הינה בבעלות ענקית הספנות MSC.

 

מחברת נמלי ישראל נמסר עוד שתקופת ההפעלה היא לכ-25 שנה. הנמל החדש (הנבנה ע"י חברת PMEC של צ'יינה הרבור) יתחיל בפעילות במהלך שנת 2021. 

 

במכרז להפעלת נמל הדרום באשדוד התמודדו 2 חברות- TIL הזוכה, וקבוצה בהובלת EUROGATE מגרמניה.

 

שר התחבורה, ח"כ ישראל כ"ץ מסר כי "השלמנו היום מהלך מהחשובים לכלכלה הישראלית עם כניסתם של מפעילים בינלאומיים, מהשורה הראשונה, לענף הנמלים בישראל ופתיחתו לתחרות. הנמלים החדשים יביאו לתחרות והתייעלות בענף , ייצרו אלפי מקומות עבודה חדשים ויביאו להורדת יוקר המחייה לרווחת הציבור כולו. אני מודה לראש הממשלה, בנימין נתניהו ולשר האוצר לשעבר, יאיר לפיד על תמיכתם ועזרתם" אמר השר כ"ץ. 

 

שלמה ברימן, מנכ"ל חברת נמלי ישראל מסר:  חנ"י משלימה היום תקופה אינטנסיבית במהלכה השלימה את תכנונם של הנמלים החדשים ואישורם הסטטוטורי, את בחירת הקבלנים לבנייתם, והיום את מכרזי ההפעלה לנמלים החדשים. ישראל תצטרף למדינות בעולם ובאזור, בהן חברות שונות מפעילות באותו מרחב מסופים נמליים המתחרים על רמת השירות והמחיר, לטובת היצואנים, היבואנים והספנות. הוא הוסיף כי נמל הדרום יהווה מנוף כלכלי ומוקד תעסוקה חדש ומשמעותי לעיר אשדוד, לישובים סביבה ולאזור הדרום. 

 

יצויין כי על פי המודל הנהוג במרבית הנמלים בעולם, חברת נמלי ישראל, הזרוע של המדינה לפיתוח נמלים מקימה את הנמלים החדשים באמצעות הקבלנים שזכו במכרזי ההקמה, בכלל זה הקמת שוברי גלים, רציפים, ועבודות חפירה ימית, ואילו המפעילים הבינלאומיים שנבחרו נדרשים לתכנן, לממן ולהקים את השטח התפעולי, כולל השלמת מערכות תשתית שונות (Service Infrastructure) כגון: חשמל, מים, תקשורת וכן הקמת מבנים תפעוליים שונים     ( Superstructure). כמו כן,  אחראי המפעיל לרכש ולהתקנת הציוד התפעולי - מנופים, כלי רכב ייעודיים, מערכות ניהול ומידע  וציוד אחר הנדרש להפעלת נמל. 

 

נזכיר כי לפני כשבוע הודיעה חברת נמלי ישראל על זכייתה של חברת SIPG מסין, במכרז להפעלת הנמל החדש בחיפה, נמל המפרץ (המוקם ע" החברות אשטרום ושפיר).