השער הימי התשיעי בגודלו באמריקה ואחד מהיעדים הבולטים לאניות גלנוע סובל כעת מעצירת מרבית הפעילות בנמל. זאת עקב התמוטטות גשר ״פרנסיס סקוט קי״ שאירעה בשלישי לפנות בוקר (זמן מקומי). חלקי הגשר שנפלו למים חוסמים את דרכי הכניסה והיציאה לנמל וגורמים לכך שחברות ספנות רבות החליטו כי בשלב זה הן מדלגות על נמל בולטימור. בנמל גם לכודות אניות רבות שכעת אינן יכולות להפליג לדרכן.
מפרטים שנודעו בשעות שלאחר התאונה בה אניית המכולה ״דאלי״ פגעה בעמוד תומך של הגשר וגרמה להתמוטטותו עולה כי צוות האנייה דיווח דקות לפני התאונה כי הוא איבד שליטה על האנייה שגם ספגה הפסקת חשמל טוטאלית על הסיפון. הדיווח, שהועבר בקשר רדיו לרשות התחבורה של מרילנד, מנע פגיעות נוספות בנפש ורכוש.
נשיא ארה״ב, ג׳ו ביידן, התייחס אתמול לתקרית ואמר ״אנשי הצוות על סיפון הספינה הצליחו להודיע למשרד התחבורה של מרילנד שהם איבדו שליטה על כלי השיט שלהם, כפי שכולכם יודעים ודיווחתם. כתוצאה מכך, הרשויות המקומיות הצליחו לסגור את הגשר לתנועה לפני פגיעה בגשר, מה שללא ספק הציל חיים״.
״ישנה ספינה מתקרבת שאיבדה את ההיגוי שלה״, ניתן לשמוע גורם רשמי ברשות התחבורה של מרילנד אומר בתנועת רדיו שתועדה רגע לפני הפגיעה.
מושל מרילנד ווס מור תיאר את צוות האנייה כ״גיבורים״ ואמר כי תגובתם המהירה ״הצילה חיים״ מכיוון שהרשויות הצליחו לעצור את זרימת תנועת כלי הרכב לגשר בשתי הדקות שבין השיחה להתנגשות.
שישה אנשים שביצעו עבודות כביש על גשר פרנסיס סקוט קי, נעדרים ויש חשש ממשי לחייהם. השישה נפלו לתוך נהר פטפסקו הקרים כקרח בשעה 1:30 לפנות בוקר, כאשר אניית המכולה - באורך של 300 מטר, סבלה מהפסקת חשמל ונתקעה באחד מהעמודים התומכים של הגשר.
אניית המכולה Dali נחכרה על ידי Maersk ומופעלת על ידי Synergy Group בשירות 2M בין אסיה לחוף המזרחי של ארה״ב. מארסק אמרה אתמול שהיא משמיטה כעת את בולטימור על כל שירותיה לעתיד הנראה לעין, עד שהיא תיחשב בטוחה למעבר באזור.