השרה רגב לחברות התחבורה הממשלתיות: כל קמפיין והודעה לעיתונות – רק בשת״פ עם הדובר

גורמים במשרד התחבורה ביקשו מהחברות הממשלתיות להכין רשימות של תפקידים פנויים ותפקידים שמאויישים על ידי ממלאי מקום


09:39 ,19.01.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

ח״כ מירי רגב נכנסה לתפקיד שרת התחבורה והבטיחות בדרכים לפני כשלושה שבועות והשבוע כבר יצא מכתב מלשכת ממלא מקום מנכ״ל משרד התחבורה אבנר פלור אל כל הדירקטורים והמנכ״לים של כל חברות התחבורה הממשלתיות: נתיבי תחבורה עירוניים, נתיבי ישראל, חברת נמלי ישראל, חוצה ישראל, נתיבי איילון, רכבת ישראל ונמל אשדוד.

 

המכתב, שכותרתו ״היערכות לתוכנית עבודה ותקציב 2023״ מבקש מהנהלות החברות הממשלתיות ״להימנע מקבלת החלטות או נקיטת צעדים שיהיה בהם כדי לייתר את קביעת היעדים והחזון של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים״.

 

בנוסף, המכתב הכיל בקשה כי ״כל קמפיין והודעה לעיתונות ייעשה בשיתוף פעולה מלא עם דובר המשרד״. על פי פרסומים שונים בתקשורת הישראלית, בנוסף למכתב הכתוב נעשו גם שיחות בעל פה בין בכירים במשרד התחבורה לבין בכירים בחברות התחבורה הממשלתיות, ובהן הועברה דרישה לספק רשימה של כל התפקידים הבכירים שאינם מאוישים, כמו גם של כל התפקידים שמאויישים כרגע על ידי ממלאי מקום.

 

נציין כי על פי חוק רשות החברות סמנכ״לים בחברות הממשלתיות ממונים על ידי המנכ״ל או המנכ״לית של אותה חברה ממשלתית, ולדרג הפוליטי ולבכירי משרד התחבורה אין סמכות חוקית להתערב במינויים בדרגים כאלו בחברות הממשלתיות.

 

מקרה זה מצטרף לדיווחים אחרים שהתקבלו בימים שלאחר כניסת רגב לתפקיד, בהם נטען כי רגב דרשה לקבל לידיה רשימה של כל העובדים שנקלטו במשרד התחבורה במהלך ששת החודשים האחרונים. עובדים שמונו במהלך חצי השנה האחרונה מוגדרים כעובדים שנמצאים תחת תקופת ניסיון, ולכן ניתן ״לבחון את המשך העסקתם״.