אתמול (יום ו') עם חשיכה, נעצרה העבודה בנמלי ישראל. בנמל אשדוד, הוחלט בשעות הבוקר (יום ו') שלא להסתכן בפעילות בשל מזג האוויר הקשה ואילו בנמל חיפה, החליטו העובדים והנהלת הנמל, להתגייס ולטפל במטענן של ארבע אוניות ענק. "אין זה דבר מובן מאליו שעובדי נמל מתגייסים במזג אוויר קשה ובתנאי סערה", אמר נשיא לשכת הספנות ד"ר יורם זבה, "הנמל ועובדיו הפגינו היום מוסר עבודה גבוה, שחימם את לבם של בעלי וסוכני האוניות. עבודת הנמל ראויה להערכה.
זבה, לשעבר מנכ"ל חברת צים, ציין כי עבור יורדי ים ברחבי העולם, "יום שישי ה-13", נחשב באופן מסורתי כיום המשרה "מזל רע" ועל כן אוניות נוטות שלא להפליג ליעדן ואנשי ים רבים מעדיפים לא לעבוד ביום זה. זבה שיגר מכתב ברוח זו אל מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי.
ראש ענף מכולות בנמל מאיר גיל, ציין כי בשעות הבוקר בוצעו 1200 פעולות של פריקת וטעינת מכולות בארבע אוניות ענק. הרוחות העזות בנמל, יצרו מכות רוח בעוצמות של כ-30 קשר. מהירות גבולית המאפשרת עגינת אוניות בצמוד לרציפים.
רב חובל הנמל נפתלי וייס, סיפר כי בצהרי יום שישי התגברה הרוח למהירות של 40 קשר – מהירות שבה חייבים להוציא את האוניות מהנמל. בשעות אחר הצהריים ניתנה ההוראה להוצאת האוניות ובשעות הערב, נעצרה העבודה בנמלי הים התיכון של ישראל.