הנמלים פועלים לגייס כלכלנים בכירים

בימים האחרונים פועלים ועדי הנמלים לגייס את פרופ' אביה ספיבק, לשעבר משנה לנגיד בנק ישראל ואת ד"ר מאיר אמיר, יועץ כלכלי ועסקי בכיר, כחלק מהיערכות להמשך המו"מ מול האוצר והתחבורה


00:00 ,21.08.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

הנמלים חותרים לגייס "שחקני חיזוק" לקראת המשך המאבק כנגד קידום הרפורמה בנמלים במתכונת שמבקשים משרדי האוצר והתחבורה ליישם. הבוקר נודע כי בכוונת ראשי הועדים בנמלים לגייס לטובתם שני כלכלנים בכירים, פרופ' אביה ספיבק וד"ר מאיר אמיר.

למערכת PORT2PORT נודע הבוקר שיו"ר ועד העובדים של נמל אשדוד, אבינועם שושן ויו"ר ועד העובדים של נמל חיפה, מאיר תורג'מן, סיכמו היום עם שני הכלכלנים הבכירים, על ביצוע בדיקה כלכלית מקיפה לתוכנית הממשלה להקמת נמלים פרטיים בישראל.


"אנחנו יודעים את האמת שזורים חול בעיני הציבור" אמר אבינועם שושן "ולכן פנינו לשני כלכלנים מהבכירים ביותר בישראל, שיבדקו האם יש צורך בכלל בהקמת נמלים נוספים בישראל". מאיר תורג'מן יו"ר חיפה הוסיף שהפכו את עובדי הנמלים לאויבי העם "אין לי ספק שהציבור יגלה מהר מאוד שלעובדי הנמלים אין כל השפעה על יוקר המחיה ושזה רק ספין תקשורתי של ישראל כץ ושל אחרים" אמר.
 

נזכיר כי אביה ספיבק הינו פרופסור לכלכלה באוניברסיטת בן-גוריון, שם הוא כיהן בעבר כראש המחלקה לכלכלה ודיקן הפקולטה למדעי הרוח והחברה באוניברסיטה. פרופ' ספיבק כיהן בין השנים 2002-2006 בתפקיד משנה לנגיד בנק ישראל ומאז הוא מכהן כדירקטור של בנקים וקרנות פנסיה.

היועץ העסקי הנוסף איתו מתנהל המו"מ, ד"ר מאיר אמיר, משמש כיועץ כלכלי בתחומי משק וכלכלה מגוונים והוא כותב חוות דעת מומחה לבתי משפט ולמוסדות בוררות.

נזכיר כי בשבוע שעבר הגישה המדינה עתירה לבג"צ בבקשה לבטל את החלטת בית הדין לעבודה מיום ה-29.7.13 הקובעת כי סכסוך העבודה שהכריזה ההסתדרות ביום ה-15.7.13 הוכרז כדין, וכי על המדינה להקפיא את המכרזים להקמת ותפעול הנמלים הפרטיים החדשים בחיפה ובאשדוד, עד ל-1 בספטמבר. זאת במקביל להליך הידברות עם ועדי העובדים בנמלים

תורג'מן, שעשה הבוקר את דרכו לירושלים על מנת להמשיך במו"מ מול האוצר הבהיר שלצערו כרגע המגעים לא מניבים דבר. "זה פול גז בניוטרל", אמר תורג'מן והוסיף: "בזה שהאוצר הגיש עתירה לבג"צ הוא חשף את הכוונות האמיתיות שלו. לצערי, הכל זה אחיזת עיניים".