החל מיוני 2017: מינהל המכס לא יאריך הפטור לאחסנת מכוניות מעבר לשלושה חודשים

מדובר בהישג עבור לשכת הספנות הישראלית אשר יזמה את הפנייה לראש מינהל המכס אבי ארדיטי. מינהל המכס פועל לשינוי תקנות המכס כך שתתאפשר פתיחת מסוף עורפי לאחסנת רכבים במטרה להקל על הצפיפות בנמלים


11:08 ,22.12.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

למערכת PORT2PORT נודע כי בהמשך לפנייתו של ד"ר יורם זבה, נשיא לשכת הספנות, למר אבי ארדיטי, ראש מינהל המכס ברשות המסים, בנושא אחסון מכוניות בנמלי ישראל בתחילת חודש ספטמבר השנה מסתמן כי מר ארדיטי נענה לבקשתו של נשיא לשכת הספנות, לאחר שהנהלת המכס בדקה בעצמה את הנתונים המספריים הרלוונטיים.

 

למערכת PORT2PORT נודע כי מר ארדיטי פנה במכתב לראשי חברות הנמלים באשדוד, חיפה ואילת והזכיר להם במכתבו כי על פי פקודת המכס בעל הטובין חייב לשחרר את הטובין שיובאו לישראל תוך שלושה חודשים מיום שהובאו ואוחסנו בנמל.

 

ארדיטי ציין במכתבו למנהלי חברות הנמלים כי החל מחודש יוני 2017 לא תינתן ארכה לאחסנת רכבים בשטח הנמל מעבר לשלושה חודשים. על פי פקודת המכס, טובין אשר רשימונם לא יותר תוך שלושה חודשים המכס רשאי למכור אותם. כמו כן, ביקש מר ארדיטי לנקוט כבר עכשיו, בתקופת ההתארגנות, בצעדים הנדרשים מול קהילת יבואני הרכב לצמצום כמות כלי הרכב המאוחסנים בנמלים בהתאם לזמן הקבוע בפקודה, קרי עד שלושה חודשים מיום פריקתם בנמל.

 

לדברי ד"ר זבה, עד סוף נובמבר נפרקו בנמלים כ-318 אלף רכבים אולם נמכרו לא יותר מ-285 אלף רכבים, כלומר, נוספו 32 אלף מכוניות ל-50 אלף המכוניות שכבר היו מאוחסנות בשלושת הנמלים בתחילת השנה.

 

על פי הנתונים שנמצאים בידי מערכת PORT2PORT כ-20% מסך המכוניות הנמצאות בנמלים שוהות בנמל תקופה של למעלה מ-3 חודשים כך שיש לשער כי החל מחודש יוני צפויה הקלה כלשהי – אם כי לא משמעותית – במספר המכוניות החונות בנמלים.

 

כמו כן, נציין כי מינהל המכס פועל בימים אלו לשינוי תקנות המכס באופן שיאפשר פתיחת מסוף עורפי לאחסנת רכבים, וזאת במגמה להקל על הצפיפות בנמלים.

 

ד"ר זבה מציין כי זוהי פעילות מבורכת בהחלט בתנאי כמובן שהשטחים שיפונו לא ישמשו לאחסון רכבים נוספים.