החל מהיום: מו״מ אינטנסיבי לסיום הרפורמה בנמלים

הדיונים, שיתקיימו מדי יום בכפר המכביה, צפויים להימשך עד ה-10 ביוני בתקווה להגיע להסכמות חדשות אשר יבטיחו את יכולת התחרות של הנמלים הקיימים בנמלים החדשים. אבי ניסנקורן: אם לא תהיה פריצת דרך – אעמוד על זכות השביתה


14:15 ,22.05.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

היום יחלו הדיונים המרתוניים על הרפורמה בנמלים בין נציגי המדינה, ההסתדרות והעובדים, וזאת בהתאם להחלטת בית הדין הארצי לעבודה מהשבוע שעבר. הדיונים, שיתקיימו מדי יום בכפר המכביה, צפויים להימשך עד ה-10 ביוני בתקווה להגיע להסכמות חדשות אשר יבטיחו את יכולת התחרות של הנמלים הקיימים בנמלים החדשים ההולכים ומוקמים וצפויים להתחיל את פעילותם בשנת 2021. 

 

נזכיר כי יו״ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר עם החלטת בית הדין הארצי לעבודה לשוב למו״מ כי אם השיחות לא יבשילו לכדי הסכמות מהותיות ולא תושג פריצת דרך, הוא יעמוד על זכות השביתה בנמלים.  

 

מלבד יו״ר ההסתדרות, שהצהיר כי הוא מתכוון להשתתף בשיחות על בסיס יומיומי, צפויים להשתתף בשיחות בכפר המכביה אבי אדרי, יו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, נציגי  העובדים בסקטורים השונים בנמל חיפה ובנמל אשדוד, נציגי משרד האוצר ואגף התקציבים, רשות החברות הממשלתיות, משרד התחבורה, חברת נמלי ישראל והנהלות הנמלים.

 

נזכיר כי בית הדין הארצי לעבודה ציין כי הוא מצפה שבמהלך ימי המו״מ התפוקות התפעוליות בנמלי חיפה ואשדוד ישמרו ואף יעלו. כמו כן, על הצדדים לדווח לבית הדין על התקדמות המשא ומתן ב-28 במאי (יום שני הבא) עד השעה 17:00. 

 

חברת נמל אשדוד הפגינה רצון טוב כאשר הסכימה לדחות את קליטתם של 32 סוורים חדשים שהיו אמורים להתחיל את מסלול ההכשרה שלהם בנמל כבר בתחילת חודש יוני.