החברות הממשלתיות רשמו רווח מצרפי בסך 3.4 מיליארד שקל ברבעון

הכנסות החברות הממשלתיות הסתכמו בסך כ-72 מיליארד שקל, הרווח התפעולי הסתכם בסך של כ-2 מיליארד שקל. חברת נמל חיפה רשמה רווח של 4 מיליון שקל ברבעון השלישי בעוד חברת נמל אשדוד רשמה הפסד של 7.3 מיליון שקל


12:50 ,08.12.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

החברות הממשלתיות בישראל רשמו רווח נקי מצרפי (כולל רווחים חד פעמיים) בסך של כ-3.4 מיליארד שקל בשלושת הרבעונים הראשונים לשנת 2022, הגידול נובע בעיקר מאירועים חד פעמיים. הכנסות החברות הממשלתיות הסתכמו בסך כ-72 מיליארד שקל, הרווח התפעולי הסתכם בסך של כ-2 מיליארד שקל. שיעור הרווח התפעולי הוא 3% ושיעור הרווח הנקי הוא 5%.

 

הנתונים מבוססים על דיווח דוחות כספיים של רבעון 3 של שנת 2022 של 34 חברות ממשלתיות שמחויבות בדיווח. פעילותן של החברות המדווחות מהווה כ- 96% מהיקף הפעילות של כלל החברות הממשלתיות.

 

על פי הנתונים, חברת נמל חיפה רשמה רווח של 4 מיליון שקל ברבעון השלישי השנה ואילו חברת נמל אשדוד הפסידה 7.3 מיליון שקל ברבעון השלישי. חנ״י, חברת נמל ישראל, הרוויחה 351 מיליון שקל ברבעון ואילו רכבת ישראל הפסידה 101 מיליון שקל.

 

מנהלת רשות החברות הממשלתיות, מיכל רוזנבוים: ״רשות החברות הממשלתיות ממשיכה לפעול להגברת הגילוי והשקיפות ומזמינה את הציבור לעיין בדוחות הכספיים של החברות הממשלתיות ותוצאותיהן״.

 

רשות החברות הממשלתיות אחראית על פעילותן של מעל ל-70 חברות ממשלתיות העוסקות בתחומים חיוניים הנוגעים לכל אספקט בחיי הציבור, כגון: ביטחון, תשתיות, תחבורה, דיור, תקשורת, חשמל, מים, דואר, וחינוך ועוד. בחברות מועסקים כ-57,000 עובדים.