ההסתדרות: שביתה מיום ג' אם לא יימצא פתרון לעובדי רשות השידור והתאגיד

אם לא יושג פתרון של הרגע האחרון, בעוד פחות מ-48 שעות תיפתח שביתה גורפת בכל המגזר הציבורי, כולל חברת נמלי ישראל, חברת נמל אשדוד וחברת נמל חיפה


12:16 ,23.04.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

פתרון הולם לעובדים או שביתה: ביום ג' הקרוב צפוי להגיע המועד האחרון לאולטימטום שהציב יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בסוגיית השידור הציבורי. נזכיר כי בהיעדר פתרון הולם, ניסנקורן צפוי להפעיל את סכסוך העבודה שהכריז בכל המגזר הציבורי בתחילת חודש אפריל. בין מקומות העבודה שעליהם חל הסכסוך, נמנים כלל המעסיקים במגזר הציבורי ובכלל זה גם בחברות הממשלתיות. ברשימת מקומות העבודה הנכללים בסכסוך שהעבירה ההסתדרות נמצאים משרדי ממשלה, מרכז השלטון המקומי והרשויות המקומיות, הבורסה, בתי חולים, וכן חברת נמל ישראל, חברת נמל אשדוד, חברת נמל חיפה, חברת נמל אילת ונמל חדרה.  

 

נזכיר כי במסגרת סכסוך העבודה שהכריז ניסנקורן, ההסתדרות מלינה על התעללות בציבור עובדי רשות השידור והתאגיד, תוך שיסוי קבוצות עובדים אלו באלו. ההסתדרות דורשת להגן על תעסוקת העובדים ולהסדיר את מכלול זכויותיהם.

 

בהסתדרות מדגישים כי על אף שהרפורמה הכוללת בשידור הציבורי נושאת השלכות כבדות משקל על מערכת יחסי העבודה וזכויות העובדים, ההחלטות על השינויים התקבלו בניגוד לנורמות הנדרשות ביחסי עבודה בכלל ובמגזר הציבורי בפרט.