ד״ר זבה לשני: ללשכת הספנות אין יד ורגל בנושא קביעת תעריפי ההובלה

נשיא לשכת הספנות הגיב למכתבו של סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, והדגיש כי לא מדובר בהיטלים המוטלים באופן מאורגן אלא פרטני על ידי כל מוביל ומוביל, והדרך היחידה להביע הסתייגות הינה בפנייה פרטנית של לקוח מול מוביל


13:33 ,09.12.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

ד״ר יורם זבה, נשיא לשכת הספנות הישראלית, הגיב לאחרונה לפנייתו של אמיר שני, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, אשר ביקש לאחרונה להסיר את היטלי הצפיפות המושתים על מטעני היבוא לנמלי אשדוד וחיפה כמו גם היטלי הדלק. שני טען כי בשבועות האחרונים כבר לא קיימת צפיפות חריגה בנמלי אשדוד וחיפה וכי מחירי הדלק בעולם רק יורדים – ולכן יש להסיר היטלים אלה בהקדם שכן הם גורמים לנזק כספי כבד למשק הישראלי (ר׳ ידיעה נפרדת).

 

ד״ר זבה כותב לשני כי ״קביעת היטלים היא חלק מתמחור מסחרי של תעריפי ההובלה הימית (הכוללים היטלים) של כל מוביל ומוביל. ללשכת הספנות, כמייצגת את קהילת סוכני הים, אין יד ורגל בנושא קביעת תעריפי ההובלה הימית על ידי המובילים הימיים. אין המדובר בהיטלים המוטלים באופן מאורגן אלא פרטני על ידי כל מוביל ומוביל״.

 

יתר על כן, כותב נשיא לשכת הספנות, לא מדובר במו״מ קיבוצי בין הארגונים המייצגים, המהווה עבירה על דיני ההגבלים. הדרך היחידה להביע הסתייגות כנגד דמי ההובלה הינה בפנייה פרטנית של לקוח מול מוביל.