גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים מתכוון להגיש תביעה ייצוגית כנגד חנ"י, משרד האוצר ומשרד התחבורה. זאת בדרישה להחזר על אובדן הכנסה על רקע ההמתנה הממושכת של הנהגים והמשאיות בנמלים.
"הגיע הזמן שמישהו יגיד מי אחראי, אחרת כולם ימשיכו לקשקש וזה לא התקדם לשום מקום. לא יכול להיות שאיזשהו פקיד יחליט לעשות שינוי ושכולם יתחילו להתקוטט על כך. בינתיים לנו נגרמים נזקים. כבר שש שנים שאנחנו מחכים, אבל הרפורמה הפכה לבדיחה ואנחנו ממשיכים לשלם" אומר בן הרוש בשיחה עם port2port.
במכתב ששלח שלמה ברימן, מנכ"ל חנ"י לבן הרוש, מציין ברימן כי "חברת נמלי ישראל פועלת ללא לאות לפיתוח ושכלול נמלי הים לטובת קידום כלכלת ישראל לרווחת הציבור הרחב ולמען קהילת הים, ביניהם המובילים". לדברי ברימן, חנ"י יזמה בעזרתו של בן הרוש את פרויקט "לילה טוב". כמו כן הקימה החברה שער מודרני בנמל אשדוד להנעה מהירה יותר של המשאיות מ/אל הנמל.
את המכתב מסכם ברימן באומרו כי, "נראה לי כי שרבוב שמה של חברת נמלי ישראל לראיונות תקשורתיים ולתביעה שכזאת מקורה בטעות. אני סמוך ובטוח כי תפעל לתיקון הטעות וביחד נמשיך לקדם את תכניות הפיתוח של נמלי ישראל והמערכים התומכים בפעילות זו, לטובת כל העוסקים בסחר החוץ".
בתגובה לכך אומר היום בן הרוש כי, "עם כל הכבוד, פעם רשות הנמלים היתה גוף שאיחד את כל הנמלים וזה היה הגוף הקובע. היוזמה של ההפרטה הביאה לחלוקה של ארבע חברות- חנ"י ושלוש חברות הנמלים. מהמכתב של שלה ברימן משתמע, שלטענת חנ"י מבחינה משפטית הם רק אחראים על פיתוח הנמלים ואינם צד לתביעה.
כך יכולים לענות לי גם במשרד האוצר ומשרד התחבורה ויגידו לי- אני עסוק במדיניות ולא בנמל, אני לא הכתובת. חייבת להיות כתובת. את הנמל אני לא יכול לתבוע כי הוא לא הזמין אותי, אני לא הלקוח שלו, הלקוח שלו זה היבואן או היצואן. אז למי אני אפנה?".