בית הדין: קנסות אישיים בגובה 80 אלף שקל לראשי הוועדים באשדוד

זאת בשל אי התייצבותם לדיונים שנקבעו בחמישי ובשישי. משטרת ישראל לא הצליחה לאתר את ראשי הוועדים. ראשי הוועדים מנמל חיפה ייקנסו ב-20 אלף שקל כל אחד. נמלי חיפה ואשדוד מושבתים מאז רביעי בצהריים


15:41 ,11.05.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

הרכב שופטים של בית הדין הארצי לעבודה, בראשות סגן הנשיאה אילן איטח, פסק היום בצהריים (שישי) קנסות אישיים ליושבי ראש הוועדים בנמל אשדוד וקבע כי הם יישאו בעלויות אישיות של 80 אלף שקל כל אחד. 50 אלף שקל ישולמו לקופת המדינה ו-30 אלף שקל ישולמו לחברת נמל אשדוד. הקנסות ניתנו על ידי בית המשפט בשל אי התייצבותם של ראשי הוועדים לדיונים אתמול והיום. משטרת ישראל תחנת אשדוד לא הצליחה לאתר את ראשי הוועדים ולהביא אותם לדיון. 

 

בעניין נמל חיפה נקבע כי ראשי הוועדים שלא התייצבו היום לדיונים - כעשרה חברי ועד אשר הוצא כנגדם צו הבאה בשישי בבוקר - ייקנסו ב-20 אלף שקל כל אחד. מחצית הסכום תשולם לקופת המדינה והחצי השני לחברת נמל חיפה.

 

בית המשפט הוסיף וקבע כי אם ראשי הוועדים לא יגיעו לדיון שנקבע למחר (שבת) בשעה 23:00 הוא ישקול נקיטת אמצעים נוספים כנגדם בהם גם ״ירידה לנכסים״. 

 

נציין כי השביתה הפראית אשר החלה בנמלי חיפה ואשדוד ביום רביעי (9 במאי) בסביבות השעה 15:00 נמשכת, וזאת למרות צו מניעה שהוציא בית הדין לעבודה ברביעי בערב אשר הורה לעובדים לחזור לעבודה סדירה לאלתר. הנזק הנאמד למשק עומד על למעלה מ-100 מיליון שקל. 

 

בית הדין הארצי לעבודה הדגיש היום בהחלטתו כי: ״מובהר לכל המשיבים כי צו מניעה עומד על כנו, וכן מודגשת החומרה היתרה שבהפרה המתמשכת של הצו, החותרת תחת סדרי השלטון והמשפט במדינה, מהווה עבירה פלילית של כל אחד מעובדי הנמלים אשר לא שב לעבודה, וגורמת נזקי עתק לצדדים רבים ולמשק בכלל״. 

 

בית המשפט הוסיף וציין כי אם העבודה בנמלים תשוב לסדרה יתייתר הדיון הקבוע למחר על כל המשתמע מכך. 

 

מחברת נמל אשדוד נמסר כי ״אנו ממשיכים לפעול בכל דרך חוקית בכדי להשיב את העבודה בנמל לסדרה בביצוע תפוקות תפעוליות גבוהות ומתן שירות מעולה ללקוחות. נמל אשדוד, המהווה את שער הכניסה הכלכלי לישראל, הוא מפעל חיוני והשבתתו פוגעת באופן אנוש במשק, בתעשיינים, ביבואנים והייצואנים. ההסתדרות והוועדים חייבים לשאת באחריות למצב הקיצוני שנוצר השבוע״.