בית הדין לעבודה: על עובדי נמל חיפה לשוב באופן מיידי לעבודה מלאה

בעקבות הדיון שהתקיים הבוקר בבית הדין הארצי בירושלים הוחלט כי חברי ועד טרנספורט וסוור יחזרו בהם מהתפטרותם. דיון תזכורת בנוכחות הנציגים הבכירים במדינה, חברות הנמל, ההסתדרות וחנ״י יתקיים ביום רביעי הבא


10:18 ,22.03.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

אמש פנתה אתמול חברת נמל חיפה לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים בבקשה בהולה על מנת לקיים דיון בבקשה לביזיון בית הדין בשל מהלכי העובדים.

 

בעקבות דיון שנערך הבוקר בבית הדין הארצי לעבודה בירושלים הוסכם כי העובדים ישובו באופן מיידי לעבודה מלאה בנמל חיפה.

 

נציין כי אמש פנתה אתמול חברת נמל חיפה לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים בבקשה בהולה על מנת לקיים דיון בבקשה לביזיון בית הדין בשל מהלכי העובדים אשר משבשים את העבודה.

 

בעקבות הדיון שנערך הבוקר בירושלים הוסכם כי חברי ועד טרנספורט וסוור יחזרו בהם מהתפטרותם, וישובו לשמש כחברי הוועדים בנמל חיפה.

 

עוד הוסכם כי בעקבות בקשתה של ההסתדרות ביום ג׳ השבוע (ר׳ ידיעה) לקיים דיון תזכורת בפני בית הדין הארצי יתקיים דיון זה ביום רביעי הבא, 28 במרץ, בשעה 15:30, בבית הדין הארצי לעבודה. לדיון זה יתייצבו הגורמים הבכירים במדינה ושתי חברות הנמל, ההסתדרות וחברת נמלי ישראל.

 

במסגרת דיון זה, ציין בית הדין הארצי לעבודה, ייקבעו מועדים לקיום משא ומתן אינטנסיבי להגעה להסכם סוכי וכולל בנוגע להשלכות הרפורמה.

 

חברת נמל חיפה עדכנה הבוקר את לקוחות הנמל כי בעקבות עיצומי העובדים העבודה בנמל חיפה מתבצעת באיטיות, וכי היא מתנצלת על השיבושים שעלולים להיגרם ללקוחות בתקופת העיצומים ותפעל ככל הניתן על מנת לצמצם אותם.

 

נזכיר כי אתמול שיגרו חברי ועד טרנספורט וסוור מכתבי התפטרות מתפקידם בוועד לאבי אדרי מההסתדרות הכללית, וזאת על רקע הסכם ההתייעלות שטרם נחתם. מיד לאחר מכן נהגי הגוררות ומפעילי המנופים הפסיקו את עבודתם ובסמוך לבניין המשרדים של הנהלת הנמל הפגינו בצהריים עובדים תוך שהם מקיפים את הבניין ברכבים וצופרים.

 

הוועדים טענו כי הם אינם זוכים לגיבוי של ההסתדרות וכי נותרו נושאים רבים עליהם עדיין אין הסכמה עם ההנהלה כגון מתווה הפרישה, מתווה 70% פרמיה, פיתוח תשתיות בנמל,  ביטחון תעסוקתי לעובדים ועוד.

 

מחברת נמל חיפה נמסר אתמול כי ״אנו רואים בחומרה רבה את העיצומים הפרועים שבהם החלו הבוקר העובדים בנמל חיפה, ללא כל צורך, זאת כאשר דירקטוריון והנהלת הנמל בחיפה ונציגי העובדים וההסתדרות קרובים לחתימה על הסכם התייעלות. אנו מצרים מאוד על ההיגררות של עובדי חיפה אחרי העיצומים בנמל אשדוד. אם השפיות ושיתוף הפעולה ינצחו נוכל להגיע במהירות להישגים חשובים לכל הצדדים, בעיתוי קריטי שיתכן ולא יחזור״.

 

אשל ארמוני, יו״ר דירקטוריון חברת נמל חיפה, ציין אתמול כי״ ״אם שיבושי העבודה בנמל יימשכו, נשקול לפתוח מחדש את כל הנחות היסוד של ההסכם המתגבש״.