ביום חמישי אמורים נציגי האוצר להיפגש עם הוועדים והנהלות הנמלים

השביתה המתוכננת בנמלי הים לא יצאה השבוע לפועל בשל האירועים ברכבת. יו"ר ועד הטרנספורט בנמל חיפה מאיר תורג'מן: "אנחנו מגלים אחריות, מקווים שהאוצר יקבל סוף סוף שכל"


00:00 ,21.02.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

בצל איומי השביתה של עובדי נמל חיפה מתוכננת ליום חמישי בבוקר פגישה במשרד האוצר, בהשתתפות רשות החברות הממשלתיות, הנהלות הנמלים ויו"ר הוועדים וראשי ההסתדרות, כדי לדון בנקודות המחלקות בין הצדדים.

שלא לציטוט, אומרים בוועדים שהאירועים בשבוע האחרון ברכבת הם שדחו את השביתה בנמלים, שתוכננה לתחילת שבוע זה.

היום (ג') בבוקר שלח יו"ר ועד הטרנספורט בנמל חיפה מאיר תורג'מן מברק ליו"ר ההסתדרות עופר עיני, ובו ביקש ממנו להכריז מיידית על השבתת נמלי הים, שדות התעופה והרכבות ללא הגבלת זמן. זאת עד ששר התחבורה ישראל כץ יחזור בו מכוונתו להוציא את תחזוקת קרונות הרכבת החדשים למיקור חוץ.

"שר התחבורה מנסה, באופן מחושב, לפגוע בעבודה המאורגנת של עובדי הרכבת, ולכן מוטלת היום החובה על כלל העובדים המאורגנים בהסתדרות לפעול תוך גילוי סולידריות מוחלטת עם עובדי הרכבת, כשההסתדרות היא שתנהיג את המהלך", כתב תורג'מן לעיני.

"עובדי הנמלים רואים בכך תחילת מאבק נגד העבודה המאורגנת בענף התחבורה. לנו אין כול כוונה להשלים או להסכים עם מהלכים פוגעניים אלה. אנחנו רואים במהלכים הללו מלחמה של ממש נגדנו, ולכן מצווה עלינו להתנהג בהתאם", הוסיף.

אולם לקראת צהרים הוציא עיני הודעה לעיתונות, בה בישר על הגעה להסכם עם משרד התחבורה. לפי ההסכם, שקיבל את אישור בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, תדחה הנהלת הרכבת את יישום ההסכם שנחתם עם חברת בומברדיה למיקור חוץ של תחזוקת הקרונות לפרק זמן של שבועיים.

בפרק זמן זה ינהלו ההסתדרות ומשרד התחבורה משא ומתן, כשכל צד שומר על עמדותיו. במידה ולא תושג הסכמה בתום השבועיים, יוכלו עובדי הרכבת לצאת לשביתה מלאה, פרט לימים ראשון וחמישי. הליכי המשמעת שתוכננו להינקט נגד העובדים יידחו גם הם למשך שבועיים.

לכשהובאה ההודעה של עיני לידיעתו, אמר תורג'מן ל-port2port: "אם הוא יצטרך אותנו, אנחנו שם".

לדברי הוועדים, אין ספק שהאיומים בשביתה כללית ריככו את עמדת האוצר, שלא הסכים עד כה להיפגש עם הוועדים.

תורג'מן: "אנחנו לא ממהרים ללחוץ על ההדק. חשובים לנו הלקוחות, מקבלי השירות וחברות הספנות. אנחנו מגלים אחריות ועושים כל מאמץ על מנת שלא נצטרך להשבית. אנחנו מקווים שבחמישי האוצר יקבל סוף סוף שכל, דבר שהוא נדיר. אנחנו רואים בשביתה רק כדבר אחרון, עושים כל מאמץ להתחשב, אבל האוצר מזלזל בנו".

אתם מאיימים כבר לא מעט פעמים לצאת לשביתה?

"מה שכואב לי הוא שביומיים של שביתה חברות הספנות מתרסקות. כואב לי שבגלל טמטום ובגלל חוסר אכפתיות צריך לסגור את הנמלים, ואז המשתמשים בהובלה ימית מתרסקים. אני כבר לא צריך להוכיח מי זה מאיר תורג'מן. יש לי מטרה היום, והיא לשמור על העובדים ועל מקום העבודה שלהם".