נמל חיפה שוב הפסיק את פעילותו

העיר חיפה ספגה במשך היום מספר מטחים של קטיושות ובפיקוד העורף ומשרד התחבורה מבקשים שלא לקחת סיכונים נוספים והם הורו בדקות האחרונות על הפסקת העבודה בנמל והפניית האוניות לנמל אשדוד


00:00 ,17.07.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

העיר חיפה ספגה במשך היום מספר מטחים של קטיושות ובפיקוד העורף ומשרד התחבורה מבקשים שלא לקחת סיכונים נוספים והם הורו בדקות האחרונות על הפסקת העבודה בנמל והפניית האוניות לנמל אשדוד.
 
העיר חיפה ספגה בשעות האחרונות מספר מטחים של קטיושות שהסבו נפגעים בנפש וברכוש. הקטיושות אמנם לא נפלו בשטח הנמל אך במשרד התחבורה (מינהל הספנות) ובפיקוד העורף מבקשים שלא לקחת סיכונים נוספים ובדקות האחרונות (יום ב' שעה 16:00) נתקבלה הנחייה להפסיק את פעילות הנמל. שוב, באותה המתכונת כמו אתמול נפסקה הפעילות של האניות ברציפים ובהדרגה הוצאו כל האניות משטח הנמל. כמו כן, לעת עתה לא תתאפשר כניסה של מטענים ומכולות לנמל.
 
בתוך כך, הנהלת חברת נמל אשדוד נערכת לקליטה רחבת היקף של אוניות נוסעים ומטען, זאת בעקבות הפניית אוניות מנמל חיפה לנמל אשדוד. מהנהלת נמל אשדוד נמסר שהם פועלים להגברת מערך הכוננות וכוח האדם, גיוס מקסימלי של עובדים ועבודה במשמרות נוספות.
 
הבוקר נמל חיפה החל לחזור לעבודה רגילה באופן מדורג בתיאום עם משרד התחבורה ופיקוד העורף. העובדים גילו נכונות מלאה לחזור מיידית לעבודה. אך כאמור, לאחר מטח הקטיושות האחרון הורה פיקוד העורף ומשרד התחבורה להפסיק שוב את הפעילות בנמל.

יש לציין שנמל חיפה נערך, החל מיום מחמישי, למצב כוננות - צומצמו המלאים של החומרים המסוכנים עד למתחת למינימום ואוניות עם חומרים מסוכנים נתבקשו שלא להגיע לנמל.
 
בהנהלת הנמל ציינו בהערכה רבה את העובדים על האחריות שהם מגלים ברגעים קשים אלה. 
 
יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה הימית, גד שפר, קרא אתמול לשרי הביטחון והתחבורה להבטיח פיצוי על כל נזק , אם ייגרם כזה, לאוניות המגיעות לישראל, כדי להבטיח שחברות ספנות ישגרו את האוניות לישראל כמתוכנן וסחר החוץ של ישראל לא ייפגע. שפר הציע לבטח את האוניות במסגרת חברת הביטוח הממשלתית "ענבל". יצוין כי בכל שנות המדינה, מעולם ללא נפגעה אוניה שהגיעה לנמלי ישראל בשל פעילות מלחמתית.