נמל חיפה: הופסקה פעילות מערכת ה-TOS

הנהלת נמל חיפה החליטה על הפסקת פעילות המערכת החדשה לאחר שהקשיים הרבים בהפעלתה כמעט וגרמו לשיתוק הפעילות ברציף המזרחי. אין תאריך צפי להפעלה מחודשת של המערכת


00:00 ,04.11.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

הנהלת נמל חיפה החליטה על הפסקת פעילות המערכת החדשה לאחר שהקשיים הרבים בהפעלתה כמעט וגרמו לשיתוק הפעילות ברציף המזרחי. אין תאריך צפי להפעלה מחודשת של המערכת
 
ביום חמישי בחצות התקבלה הודעה רשמית מצד הנהלת נמל חיפה על הפסקת פעילות מערכת ה-TOS בנמל.
 
לאור הקשיים הרבים בהפעלת המערכת החדשה הוחלט בנמל חיפה על בדיקה מחודשת של המערכת, תיקון ולמידת הכשלים. דוד לאסקי, סמנכ"ל שיווק בחברת נמל חיפה, מסר כי בכוונת הנמל לבדוק את המערכת ולתקן את הטעון תיקון. לאסקי הוסיף כי כרגע אין תאריך צפי להפעלה מחודשת של המערכת.
 
ככל הידוע בעת הפעלת המערכת התגלו קשיים טכניים בציוד התקשורת המבוסס על תקשורת לווינית, וקשיים ברישום ומעבר המכולות. קשיים אלה כמעט וגרמו לשיתוק מוחלט של הפעילות ברציף המזרחי ביום חמישי האחרון, עובדה אשר גרמה להחלטה להפסיק את פעילות מערכת ה-TOS עד להודעה חדשה.
 
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, ציין הבוקר בשיחה עם מערכת port2port כי הוא קיבל את ההודעה ביום חמישי בערב והורה על הפסקת פקידת משאיות את הנמל במשמרת ג', זאת על מנת לאפשר את החזרה למתכונת הקודמת. משמעות הדבר היא כי נמל חיפה חזר לפעול בשיטה ידנית בכל הנוגע לשחרור וקבלת מכולות.
 
כזכור, מרגע הפעלת מערכת ה-TOS בנמל הסתמן כי ישנן בעיות וקשיים בהפעלתה אשר נוצרו בעקבות כשלים טכניים ואחרים וגרמו לעיכובים בתנועת המשאיות בנמל והתמרמרות בקרב ציבור הלקוחות.
 
כידוע, יו"ר מועצת המובילים הורה למשאיות להפסיק ולפקוד את הנמל החל מיום שלישי שעבר אך לאחר הביקורת שספגה החלטתו בקרב הנהלת נמל חיפה ואיגוד המשתמשים הוא חזר בו מהחלטתו.