נמל אשדוד: רציפי התפזורת עלולים להיסגר ביולי

המשרד לאיכות הסביבה הודיע לחברת נמל אשדוד כי החל מה-1 ביולי היא לא תוכל לקבל אוניות צובר מכל סוג לפריקה וטעינה ברציפים 1,3,5 וכן ברציף 21


00:00 ,10.06.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

המשרד לאיכות הסביבה הודיע לחברת נמל אשדוד כי החל מה-1 ביולי היא לא תוכל לקבל אוניות צובר מכל סוג לפריקה וטעינה ברציפים 1,3,5 וכן ברציף 21
 
על פי החלטת הוועדה למתן היתרי הזרמה לים של המשרד לאיכות הסביבה הודיעה חברת נמל אשדוד למשתמשים בשירותי הנמל כי החל מהתאריך 1 ביולי יפקע ההיתר שיש כיום לחברת נמל אשדוד, והיא לא תוכל לקבל אוניות צובר מכל סוג שהוא לפריקה וטעינה בכל רציפי המטען הכללי, כלומר ברציפים 1, 3, 5 וכן ברציף 21.
 
הנהלת הנמל שלחה ביום חמישי האחרון מכתבים לחברות הספנות והתריעה בפניהן על החלטת המשרד להגנת הסביבה, שלא לאפשר הזרמה לים בשל עומס מזהמים גבוה בשפכים המוזרמים לים. משמעות הדבר היא שלא ניתן יהיה לפרוק אוניות תפזורת שעליהן מטענים של גרעינים, צובר וכן סחורות נוספות בתפזורת.
 
ראשית הפרשה ב-2007 אז התריעה הוועדה בפני הנהלת הנמל על אי עמידה בתקנות ההזרמה. הנהלת הנמל התחייבה להגדיל את ההשקעות בנושא זה. העבודות אמנם התחילו, אך לפי שעה טרם הסתיימו.
 
נשיא לשכת הספנות, ראובן צוק, ציין בשיחה עם מערכת Port2port כי המשמעות המיידית של ההודעה היא כי ייתכן ותהיינה אוניות שתסרבנה לסגור עסקאות לכיוון ישראל. צוק צפה בנוסף כי מחירי ההובלה הימית יעלו בשל המתנות ארוכות יותר בנמל.
 
בהתייחסו להוראת המשרד לאיכות הסביבה ציין צוק כי "לא יעלה על הדעת שמדינת ישראל תסגור את שעריה בפני הסחורות הללו. זה כמו שיד ימין נותנת אגרוף ליד שמאל. אני לא חושב שמי שנתן את ההוראה מבין בכלל את המשמעות של ההוראה הזאת".
 
נציין כי נמל חיפה אינו מסוגל לשמש אלטרנטיבה אמיתית לפריקה סחורות בתפזורת שכן קשה לשער שהוא יוכל לקלוט את כל האוניות המגיעות לנמל אשדוד.