נמל אשדוד – חזרה למתכונת עבודה רגילה

לאחר מספר שעות של "אי שקט" בנמל אשדוד, ביום חמישי האחרון, חזרה העבודה למתכונתה הרגילה. הדבר החל כאשר בשעות הבוקר (ביום חמישי שעבר) החליטו נציגי ועד ציוד מכאני ונציגי ועד הסווארים בנמל אשדוד, המונים יחדיו כ- 650 איש, לעבוד "לפי הספר" ולא להקצות מ"מ מנהלי ע


00:00 ,02.03.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
העיצומים בנמל אשדוד פרצו ביום חמישי בבוקר והסתיימו עוד באותו היום בשעה 11:00. נמל אשדוד חזר למתכונת עבודה רגילה במקביל לדיונים המתקיימים עם נציגי הוועדים.

לאחר מספר שעות של "אי שקט" בנמל אשדוד, ביום חמישי האחרון, חזרה העבודה למתכונתה הרגילה. הדבר החל כאשר בשעות הבוקר (ביום חמישי שעבר) החליטו נציגי ועד ציוד מכאני ונציגי ועד הסווארים בנמל אשדוד, המונים יחדיו כ- 650 איש, לעבוד "לפי הספר" ולא להקצות מ"מ מנהלי עבודה, שהיו חסרים. כתוצאה מכך, בנמל לא עבדו על פריקה וטעינה של 5 אניות. המדובר היה רק במטען כללי ולא במכולות – שם התנהלה העבודה כסדרה.

הסכסוך פרץ לאחר שלטענת נציגי הוועדים בנמל הם זכו להעדר יחס והעדר תשובות מהמשרד הראשי בתל אביב, בהקשר למחסור הקיים בכח אדם וקליטת עובדים חדשים.

בשיחה קשה בין מר שאול רותם, מנהל הנמל, לבין נציגי הוועדים, שבמהלכה הוזכרו גם פגעי הסערות והים הגבוה וכן הצורך שלא לפגוע בלקוחות הנמל, נאותו העובדים לחזור לעבודה רגילה. במקביל, הוסדרה פגישה לנציגי הוועדים עם סמנכ"ל כח אדם ברשות הנמלים ואכן היא נערכה כבר באותו היום.

כשחזרו נציגי הוועדים מהפגישה לא מרוצים מתוצאותיה, שוב נפגש עימם מר שאול רותם, מנהל הנמל, וסוכם כי למחרת, יום ו', יגיע שוב לנמל סמנכ"ל כח האדם של הרשות להמשך דיונים. ואכן, ביום שישי נתקיימה הפגישה וסוכם בה להמשיך בדיונים עד למציאת פתרון במקביל לחזרה לעבודה סדירה בנמל.


מועצת המובילים הורתה ליועצה המשפטי להכין תביעת נזיקין נגד הנמל

מועצת המובילים והמסיעים בישראל הורתה ליועץ המשפטי שלה להכין תביעת נזיקים נגד הנוגעים בדבר, כפיצוי על הנזק שנגרם למאות משאיות שעבודתם הושבתה ביום חמישי ה- 27 בפברואר 2003.

עוד נמסר כי כתגובה עזבו המשאיות את הנמל. נהגי המשאיות זעמו על התנהגות העובדים הפוגעים בפרנסתם, שגם כך, לטענתם, אינה מרובה. הנהגים החליטו להציב את הרכבים בכניסה לנמלים והם הפעילו, באורח ספונטני, שביתת מגן שגרמה להשבתת הנמל כולו.

יש לציין כי מאז יום ה', בשבוע שעבר, בשעה 11:00 בבוקר הנמל חזר לעבודה במתכונת רגילה וזאת במקביל לדיונים המתקיימים עם נציגי הוועדים