נמל אשדוד: השבוע נפתח קורס ראשון של סווארים לעובדים חדשים

מיד לאחר פסיקת ביה"ד האזורי לעבודה בבאר שבע, בשבוע שעבר, שבא בעקבות עתירת ועד העובדים בנמל אשדוד למנוע את פתיחת הקורס, נפתח השבוע קורס סווארים ראשון בנמל אשדוד, לקבוצה של 30 עובדים חדשים


00:00 ,02.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
מיד לאחר פסיקת ביה"ד האזורי לעבודה בבאר שבע, בשבוע שעבר, שבא בעקבות עתירת ועד העובדים בנמל אשדוד למנוע את פתיחת הקורס, נפתח השבוע קורס סווארים ראשון בנמל אשדוד, לקבוצה של 30 עובדים חדשים

הקורס נפתח ביום א' השבוע (28/11), בהשתתפות 30 מתוך 32 העובדים החדשים שנקלטו בימים האחרונים. דודו זהבי, רמ"ח משאבי אנוש בנמל אשדוד, ציין כי הקורס כולל פרק עיוני פרונטאלי שימשך כשלושה שבועות (130 שעות לימוד) בהן ינתנו הרצאות. נושאי הלימוד כוללים עבודה נכונה כסווארים בכל שטחי הנמל בהם מכולות, מטען כללי, תפזורת ועוד. "כל זאת תוך הקפדה ודגש על נושאי הבטיחות בעבודה".

הקורס כולל הרצאות על המבנה הארגוני של הנמל על מחלקותיו השונות, זכויות וחובות העובדים, מבנה אניות ויציבות, סוגי ספנות, בטיחות וגהות בעבודה תפעולית, הכרה ושימוש בכלי עבודה וכלי עזר (מתקני הרמה למיניהם), שינוע מטענים במכשירים – מלגזה, עגלה, כלים ניידים, הכרה של מלגזת יד.

בתום הקורס, יתקיים שלב ההתנסות המעשית בו ישולבו עובדי נמל ותיקים, שעברו קורס הדרכה, ואשר ילוו את החניכים לאורך הקורס. בתום הקורס, יחזרו עובדי הנמל לעבודתם השגרתית בתפעול. השלב המעשי יארך כשבועיים, בהם העובדים ישתלבו בעבודה במשמרת א' ובמשמרת ב' לסירוגין. זאת על מנת להכשירם לעבודה באור יום ובלילה.

זהבי ציין כי בפרק המעשי יחולקו העובדים החדשים לשתי קבוצות, עם ארבעה מדריכים ועם מדריך נוסף, מנוסה יותר ,אשר יפעיל את המדריכים ואת החניכים. לדבריו, ההדרכה אינדיבידואליסטית – ככל שכמות החניכים בקבוצה תגדל, תקופת הקורס תתארך בהתאם. "המדריכים ילוו את החניכים תוך מתן הערכות וחוות דעת. ההערכה תתייחס למבחן עיוני, ולהתנהגות. במידה וחוות הדעת תהיה שלילית, החניך יאלץ לעזוב את הנמל".

"תהליך המיון שלנו איכותי. הדברים לא מורכבים מבחינת תהליך העבודה, וכל הסיכויים לעבור את הקורס בצורה מוצלחת", הוסיף.

דודו זהבי ציין כי קבוצת העובדים גוייסה על סמך פרסומים בעיתונות הארצית והמקומית, ופרסומים בלשכות התעסוקה לחיילים משוחררים, כאשר תנאי הסף כללו מינימום 12 שנות לימוד, רשיון נהיגה, מצב בריאותי תקין, וסיווג בטחוני. לדבריו, המועמדים שעמדו בתנאי הסף קיימו מבדקי התאמה שכללו שאלון ראשון של שאלות ותשובות (כן/לא), ולאחריו, למועמדים שעלו לשלב הבא, המתינה בחינה פסיכוטכנית שכוללת עבודה על מחשב. את הנתונים המלאים על הנבחנים העריכה חברת השמה חיצונית ובסוף התהליך התקיים ראיון עם ועדת הקליטה/מיון. המועמדים שעברו את תהליך המיון התקבלו לקורס הסווארים בנמל.

רמ"ח משאבי אנוש בנמל אשדוד הדגיש כי בתום הקורס יכנסו החניכים כעובדים בנמל ובאפשרותם להתקדם לאחד משני המסלולים. הראשון, תפקיד סוואר אתת – איתות למפעיל במנוף. השני, תפקיד של מפעיל ציוד מכני - מפעיל כלים ניידים של גוררי מכולות, שופל, מלגזה ובשלב מאוחר יותר – הפעלת מנופים. משני המסלולים הנ"ל, ניתן להתקדם לתפקיד מנהל עבודה.

"סה"כ מתוכננים לקליטה 150 עובדים חדשים. כאשר הקבוצה הראשונה כבר נקלטה וקבוצות נוספות תיקלטנה האחת צמודה לשניה. במידה שתהיינה פרישות גדולות ומסיביות מהנמל ייתכן שכמות הנקלטים תהיה גדולה יותר", סיכם דודו זהבי.