נמל אשדוד החל בפיילוט למוסך קדמי לאיתור ופתרון תקלות בשלב מקדמי

הפיילוט להפעלת מוסך קדמי פועל בהיקף של 3 משמרות. על הצוות של כל משמרת מוטל לבצע בדיקות והכנה לציוד תפעולי ובכך מצליחים, לפחות בחלק מהכלים, לאתר תקלות המונעות נזקים בשלב מאוחר יותר


00:00 ,15.11.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
מחלקת הציוד בנמל אשדוד, בגיבוי הנהלת הנמל, נקטה בתקופה האחרונה בשורת פעולות מתוך מטרה לשפר את רמת השירות. השיפורים כוללים, בין השאר, הפעלת פיילוט של מוסך קדמי, קליטת ציוד חדש, פעילויות הדרכה וקליטת עובדים מיומנים

החל מה-11 בנובמבר החלו בנמל אשדוד בהפעלת פיילוט להפעלת מוסך קדמי, בהיקף של 3 משמרות. על הצוות של כל משמרת מוטל לבצע בדיקות והכנה לציוד תפעולי ובכך מצליחים, לפחות בחלק מהכלים, לאתר תקלות המונעות נזקים בשלב מאוחר יותר, כמו נזילות שמן, תקינות תאורה וכו'.

"המשמעות היא שאנו מנסים לוודא תקינות של הכלים, כבר בשלב מקדמי ולאפשר זמינות תפעולית של כמות הציוד הנדרש, למשמרת הבאה", אמר דני גת, רמ"ח ציוד בנמל אשדוד.

מוריס פרטוש, מזכיר ועד בתי מלאכה בנמל אשדוד, ציין כי אמנם מדובר כרגע בפיילוט, אך הרעיון העומד מאחורי הקמת מוסך קדמי בהחלט טוב והוא עומד בצפיות. "אנו כמובן בשלבי למידה ואני מקווה שנשפר את התהליך, על מנת שהוא יהיה טוב יותר, מה שיאפשר לספק יותר כלים תפעוליים לצרכי תפעול".

פרטוש הדף את הביקורת שנשמעה בפגישה שקיימה לשכת הספנות עם הנהלת הנמל. לדבריו, חרף הביקורת שהועלתה כנגד רמת התחזוקה של מנופי הגשר ברציף 9, הרי שברציף ישנם באורח קבע כ- 3 מנופים כשמתוכם, אחד נמצא כבר תקופה ארוכה בעבודות שיפוץ, מסגרות וצבע אצל קבלן חיצוני, השני עבר עבודות אחזקה מתוכננות וחזר לפעולה במהירות ואילו השלישי היה תקוע למשך שעתיים בלבד וחזר לפעול. "על כן", ציין פרטוש, "לא ברורה לי הביקורת שהועלתה".


קליטת ציוד חדש, רציף היובל והדרכות

במקביל, נמל אשדוד ממשיך במגמה של קליטת ציוד חדש כך שבמהלך השנה האחרונה הוחלף כמעט כל צי הגוררים ובמקומם התקבלו גוררי מכולות חדשים מתוצרת טרברג (הולנד) ו-מול (בלגיה). בנוסף, הנמל הצטייד בשלושה שופלים חדשים מתוצרת וולבו, בשני מכולנוף של חברת סי.וי.אס (פררי). מעבר לכך החל תהליך ההצטיידות במלגזות חדשות בעלות כושר נשיאה של 7 טון ו-12 טון.

נמל אשדוד החל בפיילוט למוסך קדמי לאיתור ופתרון תקלות בשלב מקדמי"גם נושא הדרכת העובדים זכה לאחרונה לתנופה מחודשת", אמר דני גת, רמ"ח ציוד. לדבריו, בחודשים האחרונים נשלחו חשמלאים ומכונאים להדרכות בארץ ובחו"ל, לקראת הפעלת מסוף היובל. ההכשרות נועדו לשם הכרה ותחזוקה של מנופי הגשר החדשים ומנופי שער על גלגלים. הוא ציין כי הציוד נמצא כבר בנמל ומבחינת מחלקת ציוד הוא מוכן להפעלה. "מחלקת ציוד נערכת להפעלה חלקית של הרציף תוך מתן מענה לתקלות ותחזוקה בהתאם לצורך. כל זאת, תוך כדי, וללא פגיעה בעבודה השוטפת".

רמ"ח ציוד הוסיף כי במהלך השנה האחרונה נקלטו כ- 20 עובדים חדשים וביניהם חשמלאים שהם ברמת הנדסאי חשמל, או יותר, ומכונאים בעליי סיווג מכונאות ברמה גבוהה (סוג 3 ומעלה).

מוריס פרטוש, מזכיר ועד בתי מלאכה, סיכם ואמר: "אנו, עובדי הנמל ובפרט במחלקות הציוד ובתי המלאכה, מותחים עצמנו עד קצה גבול היכולת, הן מבחינת היקפי עבודה והן מבחינת הדרכות. התוצאות באות בהתאם – כמות המטענים העוברים בנמל רק הולכת וגוברת מחודש לחודש. אנו בשלבים מתקדמים של הדרכות ובמקביל משכילים לתת מענה הולם לצרכים התפעוליים של הנמל".