נמל אשדוד: ההנהלה תפנה לבית הדין לעבודה לשם הוצאת צווי מניעה זמניים כנגד הוועדים

מחברת נמל אשדוד נמסר כי הנהלת החברה רואה בחומרה רבה את שיבושי העבודה, העומדים בניגוד מוחלט להסכמים עליהם חתומים העובדים וההסתדרות


00:00 ,19.06.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

מחברת נמל אשדוד נמסר כי הנהלת החברה רואה בחומרה רבה את שיבושי העבודה, העומדים בניגוד מוחלט להסכמים עליהם חתומים העובדים וההסתדרות
 
הנהלת חברת נמל אשדוד תפנה הבוקר לבית הדין לעבודה לשם הוצאת צווי מניעה זמניים כנגד הוועדים, הפוגעים בעבודת הנמל התקינה. הנהלת חברת נמל אשדוד רואה בחומרה רבה את שיבושי העבודה, העומדים בניגוד מוחלט להסכמים עליהם חתומים העובדים וההסתדרות. מחברת הנמל נמסר עוד כי ההנהלה עושה מאמצים רבים על מנת להחזיר את העבודה בנמל לסדרה.
 
ביומיים האחרונים סקטור בתי המלאכה מאט משמעותית את משך הטיפול בתקלות בכלים התפעוליים, כמו גם את פרק הזמן הנדרש להגעת הטכנאים לטיפול בכלים. זאת לנוכח אי התקדמות במו"מ בנושא מועצות ייצור. העיצומים יוצרים שיבושים בהיקף חריג, כאשר לעיתים קיימים בין 30% - 20% כלים תקולים בנמל. חברת נמל אשדוד הציעה לוועד בתי מלאכה הצעה הוגנת, שתוביל לשיפור התפוקות, אך זו לא התקבלה.
 
כמו כן, מזה מספר ימים ועד תפעול וציוד מכני מונע מהעובדים לבצע משמרות נוספות ובכך מביא לצמצום משמעותי במספר ה"ידיים" הנדרשות לתת שירות ללקוחות הנמל. הוראה זו של הוועד הינה בניגוד גמור לעקרונות הסכמי המעבר בדבר "שקט תעשייתי" ושעליהם חתומים העובדים וההסתדרות.
 
כזכור, אתר Port2port דיווח אתמול כי לשכת הספנות התריעה על השיבושים הננקטים על ידי ועדי התפעול, הציוד המכני ובתי המלאכה וצמצום במספר הידיים הנדרשות.