נמל אילת: נסתיימה השביתה. הבוקר חודשה העבודה

החל במשמרת ב' הופסקה עבודת הנמל ובשעות האחרונות פועלת הנהלת חברת הנמל להוציא צו זמני שיחייב את עובדי הנמל לשוב לעבודה סדירה. משה מיץ, מנכ"ל חברת הנמל: "בד"כ מערכת יחסי העבודה היתה נורמטיבית וטובה. פעולה זו היא אקט מסוכן בעייתי וקשה


00:00 ,26.09.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

הבוקר שבו עובדי הנמל לעבודה סדירה לאחר שאתמול, החל במשמרת ב', הושבת הנמל. שלשום אושר סכסוך עבודה בנמל. העילה לסכסוך: יחסי עבודה. מנכ"ל חברת הנמל: " בד"כ מערכת יחסי העבודה היתה נורמטיבית וטובה. ההשבתה היא אקט מסוכן בעייתי וקשה"
 
הבוקר חודשה העבודה בנמל אילת לאחר שעובדי הנמל התיצבו לעבודה במשמרת א'. זאת לאחר שאתמול במשמרת ב' הופסקה העבודה בנמל על רקע מחלוקת בין עובדי הנמל וההסתדרות לבין הנהלת הנמל, שבעקבותיה הגישה הנהלת הנמל בקשה לצו זמני מביה"ד לעבודה.
 
כאמור, הבוקר הגישה הנהלת נמל אילת בקשה לביה"ד לעבודה בבאר שבע להוציא צו זמני שיחייב את עובדי הנמל לשוב לעבודה סדירה. הדיון נקבע להבוקר בשעה 08:30 אך במקביל התייצבו העובדים לעבודה כבר ב- 06:00 בבוקר ומשמרת א' נפתחה כסידרה. כתוצאה מכך צפוייה האניה Car Star I של חברת צים, שאמורה הייתה לצאת אתמול מהנמל בדרכה לעקבה ומשם לנמלי המזרח הרחוק, להמשיך היום במסעה עם חידוש עבודות טעינת ופריקת הסחורות מהאניה.
 
ככל הידוע, נציגות העובדים החליטה לעצור את העבודה בנמל על רקע אי ההסכמה שנוצרה עם ההנהלה לגבי הצוות שינהל את משמרת האניה ועל רקע דרישתו של ועד העובדים להיות מעורב בסידור העבודה.
 
יו"ר ההסתדרות במרחב אילת, אבי אזולאי, ציין הבוקר בשיחה עם מערכת port2port שביום א' האחרון אושר סכסוך עבודה בנמל אילת לאור הפרות חוזרות ונשנות של סעיפים בהסכמים, הפרות שנעשות לדבריו בכל בוקר. המשמעות של סכסוך העבודה היא שמיום אישור סכסוך העבודה ובחלוף 14 יום יוכלו עובדי הנמל להשבית את הנמל באופן מוחלט.
 
לדברי אזולאי, לאורך תקופה ארוכה ישבו נציגי העובדים וההסתדרות עם ההנהלה ובסבלנות רבה הגיעו להבנות בסעיפים רבים. "זה היה עד יום ראשון, אבל שלשום התחילו שוב הפרות ופגיעות בכל מה שניתן להגדיר כיחסי עבודה וכתוצאה מכך הכרזנו על סכסוך עבודה. אני מקוה שנשים לכך סוף".
 
אזולאי ציין שהחל מיום א' הקרוב יעלו נציגי העובדים וההסתדרות בפני ביה"ד וההנהלה את כל הנקודות שבהם מוכנים העובדים לבוא לקראת ההנהלה בתנאי שזו לא תפר סעיפים שונים, לרבות הסכם עבודה דור ב' שם גדולים הפערים בין הצדדים. "נשים דברים על דיוקם, אחרת נצטרך להיכנס למהלכים שאף אחד לא רוצה להגיע אליהם".
 
משה מיץ, מנכ"ל חברת נמל אילת הגדיר אמש את הצעד שבו נקטו עובדי הנמל כ"פעילות פראית של הפסקת עבודה". בשיחה עם מערכת port2port טען מיץ שהעובדים מגובים על ידי ההסתדרות וזו גם הסיבה שהביאה את הנהלת הנמל לפנות לבית המשפט ולהוציא צו זמני שיחייב את עובדי הנמל וההסתדרות לשוב מיידית לעבודה סדירה.
 
מיץ סייג את דבריו וציין שבד"כ מערכת יחסי העבודה היתה נורמטיבית וטובה. הוא הוסיף: "ישבתי עם נציגות העובדים שעות רבות כדי לפתור נושאים במחלוקת. התקדמנו כברת דרך ארוכה כדי לחזק את פעילות הנמל ולחפש מקורות עבודה נוספים, עם סגירת קו המכולות של צים. לדאבוני, פעולה זו היא אקט מסוכן, בעייתי וקשה וחבל שצריך לבזבז אנרגיה על דברים אלו במקום לעבוד יחדיו מול הגורמים במשק, לחזק את נמל אילת כנכס אסטרטגי ולפעול לפיתוחו כשער הדרומי למדינת ישראל".