נחתם סיכום בנוגע לסוגיית השכר והדרגות של עובדי הנמלים

אתמול חתמו נציגי האוצר, ההסתדרות ורשות הנמלים על סיכומים בנוגע לסוגיית השכר של עובדי הנמלים ולנושא מתן דרגות לעובדים ותיקים. עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים, מציין כי בעצם החתימה על שורת סיכומים,


00:00 ,25.02.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
אתמול חתמו נציגי האוצר, ההסתדרות ורשות הנמלים על סיכומים בנוגע לסוגיית השכר של עובדי הנמלים ולנושא מתן דרגות לעובדים ותיקים.

עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים, מציין כי בעצם החתימה על שורת סיכומים, המסדירים באופן פורמלי את הסכמי ההתייעלות מ- 2001, הרי שהצדדים חלפו מעל משוחה שמנעה את ההתקדמות במשא ומתן, והשלב הבא הוא כניסה למשא ומתן מפורט.

לדבריו, התחיל התהליך שלפיו הצדדים עברו על שורת הנושאים שהועלו על ידי האוצר והעובדים כעמדות ראשוניות. "הפערים שנראו בעבר כבלתי ניתנים לגישור, נראים כפערים שכן ניתנים לגישור. האוירה במשא ומתן אתמול היתה טובה והרושם המסתמן הוא שבהחלט ניתן לדבר על רפורמה מבנית משמעותית. יחד עם זאת, הפערים עדיין גדולים", הוסיף.

מוריס פרטוש, מזכיר ועד בתי המלאכה בנמל אשדוד, ציין כי אתמול "ניקה האוצר את השולחן" ועתה הם יהיו קשובים להצעות האוצר. אולם לדבריו, עובדי הנמלים צמודים למסמך העקרונות שהם הגישו לאוצר, המבוסס על תוכנית התיאגוד.

היום יגיעו הצדדים אחר הצהריים לבית הדין הארצי לעבודה מתוך מטרה להציג בפני השופט אדלר את מצב העניניים נכון להיום ולבקש הארכה על מנת להמשיך ולהידבר על מנת למצות את המשא ומתן.