מתקן שיקוף המכולות באשדוד נחנך אתמול במעמד שר האוצר

איתן רוב: "השילוב בין מערכת המחשוב המתקדמת להערכת סיכונים - מערכת "הפרופיילינג" עם המשקף שהוא מהטובים מסוגו בעולם, נותן מענה מעולה להתמודדות עם האתגרים בפניהם ניצב האגף במלחמתו בהברחות של מוצרים עתירי מס ובמניעת החדרת אמל"ח לישראל"


00:00 ,04.02.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
איתן רוב: "השילוב בין מערכת המחשוב המתקדמת להערכת סיכונים - מערכת "הפרופיילינג", אשר מסמנת את המכולות המיועדות לשיקוף ובדיקה ושנכנסה להפעלה מלאה בימים אלו, עם המשקף שהוא מהטובים מסוגו בעולם, נותן מענה מעולה להתמודדות עם האתגרים בפניהם ניצב האגף במלחמתו בהברחות של מוצרים עתירי מס ובמניעת החדרת אמל"ח לישראל"

אתמול התקיים טקס חנוכת משקף המכולות החדש בנמל אשדוד. הטקס רב המשתתפים כלל מאות מוזמנים ובמעמד שר האוצר בנימין נתניהו, ראש עירית אשדוד צבי צילקר, מנכ"ל רשות הנמל עמוס רון ומנהל אגף המכס ומע"מ איתן רוב, אשר גם נשאו דברים.

מר איתן רוב פתח דבריו וציין כי התגברות הטרור העולמי וארועי ה- 11 בספטמבר הביא לתודעה הכלל עולמית את הצורך בהפעלת אמצעים מיוחדים לחשיפת תנועת אמצעי לחימה, ומדינת ישראל נמנית בין המדינות הראשונות בעולם שהשקיעו מחשבה בהפעלת אמצעים, כולל אמצעי שיקוף למניעת הברחת אמצעי לחימה.

"השילוב בין מערכת המחשוב המתקדמת להערכת סיכונים - מערכת "הפרופיילינג", אשר מסמנת את המכולות המיועדות לשיקוף ובדיקה ושנכנסה להפעלה מלאה בימים אלו, עם המשקף שהוא מהטובים מסוגו בעולם, נותן מענה מעולה להתמודדות עם האתגרים בפניהם ניצב האגף במלחמתו בהברחות של מוצרים עתירי מס ובמניעת החדרת אמל"ח לישראל", אמר רוב.

לדוגמא ציין מנהל המכס כי במהלך הפיילוט של המשקף, נחשפו בעזרתו מספר נסיונות הברחה שכללו מכולת סיגריות, מכולת שעונים, קורקינטים ממונעים וצעצועים מסוכנים.

"אין זה הזמן לנוח על זרי הדפנה", אמר רוב והוסיף כי כבר לפני חודש הוצג פרוייקט "משקף חיפה" בפני שר האוצר, אשר הביאו בפני הקבינט הכלכלי בראשותו, אשר כבר אישרה ותיקצבה את הפרוייקט. לדבריו, שר האוצר הטיל על צוות בראשותו להכשיר את הקרקע ביחד עם רשות הנמלים בראשות עמוס רון, מתוך ציפייה שהפרוייקט ייקח הרבה פחות מ- 10 שנים.

"בימים אלה, אדוני שר האוצר, ואולי זה סימבולי כאן באשדוד לאמר לך שאתה מוביל את אחת הרפורמות הגדולות במדינת ישראל, והיא שינוי מבנה הנמלים והוצאתם לתחרות. אנו, אנשי המכס, ואני בטוח שגם אנשי רשות הנמלים בראשות עמוס רון המנכ"ל, ושאול רותם מנהל הנמל, תמצא בנו תומכים נאמנים", אמר רוב.

איתן רוב הביע את צערו שדוקא ערב חנוכת המתקן, מצא גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים, לנכון להשתמש בטקס כמטרה לנגח בה, תוך שימוש באמירות משוללות יסוד שכביכול בידוק של מכולה נעשה במשך 7 שעות, וזאת כאשר, לדבריו, כל התהליך מכניסת מכולה למשקף ועד צאתה אורך בערך חצי שעה. "נראה לי שגבי בן הרוש השתמש בנתונים אלה בכדי להשיג נקודות במקום אחר – בנושא הסולר שיביא בפני ועדת הכספים בשבוע הבא"

לאחריו נשא עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים, דברים קצרים. עמוס רון בירך על המוגמר וציין כי ישמח להזמין את השר נתניהו, את השר ליברמן ואת ראש הממשלה, לטכס שיערך בתחילת יוני השנה, שבו תיכנס האניה הראשונה לרציפי היובל, ובו הוא ישמח "למסור את מפתחות הנמל", למנהל הנמל, כנמל עצמאי הפועל בתנאי תחרות.