משה מנו: פנייה לבורר בינלאומי לפני השבתת נמלים

נשיא חברת מנו ספנות טוען כי "אין לנו מעברי גבול יבשתיים גדולים והנמלים הם 'החמצן' של המדינה לכן כל יום שביתה בהם הוא אסון למשק כולו ודומה לפעולת טרור שפוגעת בנמלים"


00:00 ,26.08.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא חברת מנו ספנות טוען כי "אין לנו מעברי גבול יבשתיים גדולים והנמלים הם 'החמצן' של המדינה לכן כל יום שביתה בהם הוא אסון למשק כולו ודומה לפעולת טרור שפוגעת בנמלים"
 
הצעה פומבית לפנות לבורר בינלאומי לפני כל השבתה של נמלי הים  והאוויר של ישראל הועלתה על ידי משה מנו, נשיא ובעל קבוצת מנו ספנות והיא מופנית לכל מי שיש לו חלק בהשבתות האחרונות קרי: ההסתדרות, הממשלה, העובדים והמעסיקים.
 
משה מנו, מדגיש בהצעתו המפורטת כי הוא תומך "בזכותם של עובדים להתאגד, להילחם על זכויותיהם ולהשתמש בנשק השביתה כאקט לגיטימי מול המעסיקים" ולדבריו "חשוב לשמור על הדמוקרטיה הישראלית" אבל יחד עם זאת, השביתות האחרונות שבהם נסגרו נמלי הים והאוויר של ישראל "פגעו במעמדנו הביטחוני, המדיני והכלכלי".
 
לדבריו השביתה הגדולה האחרונה שהיתה מוצדקת מבחינת העובדים, הסתיימה בסופו של דבר בפשרה , אבל גרמה נזק למדינה. "אין לנו מעברי גבול יבשתיים גדולים והנמלים הם ה"חמצן" של המדינה לכן כל יום שביתה בהם הוא אסון למשק כולו ודומה לפעולת טרור שפוגעת בנמלים" טוען משה מנו.
 
"נציגי חברות ספנות ותיירות מהגדולים בעולם, אומרים לי בכל פעם שיש שביתה בנמלים "אתם מדינת  העולם השלישי ועוד פחות מזה". אני גם מקבל הערות בנוסח "אתם אלופי העולם בשביתות" אומר נשיא חברת "מנו ספנות".
 
על פי הצעתו, תישמר לעובדים הזכות לשבות, אולם לפני השבתת הנמלים יפנו שני הצדדים ל"בורר בינלאומי  בבריטניה שנחשבת כמקום נייטרלי או בכל מקום אחר בעולם שיהיה מקובל על כולם. הבורר ישקול את טענות הצדדים לעומקם ויפסוק את פסוקו והצדדים יתחייבו ליישם את החלטתו".
 
לדברי משה מנו "הדמוקרטיה הישראלית לא תיפגע עם נוסיף לנשק השביתה את ה'בלם' ההכרחי הזה ששמו 'בורר בינלאומי' בכל פעם שמישהו ירצה להכניס את נמלי ישראל 'למצור' בהכרזת שביתה. שום דבר לא יקרה אם נשמע לעצתו של בורר נייטרלי".