משה מיץ: ממשלת ישראל לא הבטיחה קווי אספקה שוטפים לנמל אילת

מנכ"ל חברת נמל אילת מספר בראיון עם port2port על פעילות הליבה של הנמל, מתייחס להחלטת צים להפסיק לפקוד את הנמל וטוען כי ההשקעה במסילת ברזל לאילת היא בלתי נמנעת


00:00 ,25.09.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל חברת נמל אילת מספר בראיון עם port2port על פעילות הליבה של הנמל, מתייחס להחלטת צים להפסיק לפקוד את הנמל וטוען כי ההשקעה במסילת ברזל לאילת היא בלתי נמנעת
 
בקרבות שבין נמל חיפה ואשדוד על הבכורה בקרב נמלי ישראל הולך לעתים לאיבוד קולו של נמל אילת. אך למרות זאת חשוב לדעת כי אין מדובר בנמל נחשל הזקוק לסעד ורחמים אלא מדובר בנמל בו קיימת פעילות במשך 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, בעולם הצובר, הפוספטים ובעולם המכוניות.
 
משה מיץ, מנכ"ל חברת נמל אילת שנכנס לתפקיד בחודש ינואר השנה, נפגש עם port2port וסיפר על פעילות הנמל הנוכחית, התוכניות לעתיד וההתמודדות עם החלטת צים והחלטת הממשלה האחרונה על קיצוץ בתקציב תכנון מסילת קו הרכבת לאילת.
 
מר מיץ מספר כי בנמל אילת ישנם שני קווי מוצר שהתרחבו במהלך שנת 2007 אשר מספקים לנמל רשת ביטחון: מכוניות וצובר. מיץ מציין כי יבוא מכוניות מהמזרח היא פעילות ליבה עם התמחות של הנמל. מיץ ציין כי גם בעולם הצובר לנמל יש השנה קצב פעילות גבוה וכי נכון להיום הנמל מהווה כ-50% מסך היצוא של פוספטים ואשלג ממדינת ישראל.
 
לטענת מיץ, ניתן לפתח את פעילות נמל אילת במישורים רבים ובראש ובראשונה ניתן להרחיב בו את פעילות החומרים המסוכנים אשר כיום משונעים דרך מרכזי אוכלוסייה גדולים במרכז הארץ בעוד חלק ניכר מהחומרים מיוצרים בדרום הארץ.
 
מיץ אף ציין כי הצפיפות הגדולה בנמלי חיפה ואשדוד הינה בעוכרי הנמלים הללו, אשר ממאיסים על המשתמשים את השימוש בהם. לטענתו, באמצעות השקעה שתשתלם לטווח הארוך – קרי, בניית מסילת רכבת באורך 180 ק"מ שתחבר בין נחל צין לנמל אילת – ניתן יהיה לספק אלטרנטיבה אמיתית לבעלי מטען כללי וצובר שסובלים מזמני המתנות ממושכים בנמלי חיפה ואשדוד.
 
מיץ אף התייחס בביקורת להחלטה של חברת צים על ביטול קו המכולות שלה מדרא"פ וציין כי התראה של 30  יום על הפסקת פעילות הקו הינה בלתי מקובלת במגזר העסקי. יחד עם זאת ציין מיץ כי "הטרוניה שלי היא לא לחברת צים אלא דווקא למנהיגי מדינת ישראל וממשלת ישראל שמכרה את צים ולא דאגה להבטיח קווי אספקה שוטפים לנמל אילת".
 
מיץ אמר כי "אני מניח שאם נפתור את עניין המכולות והמטען הכללי לנמל אילת יש חיות והוא יוכל להמשיך ולהיות מתופעל במשך שנים ארוכות וטובות. אחרי הכל, נמל ללא מכולות הוא נמל נכה".
 
את הראיון המלא עם מנכ"ל חברת נמל אילת ניתן לקרוא בגיליון ספטמבר של מגזין Port2port שיצא לאור בימים אלו.