מרכז פרס לשלום מסייע בהקמת איגוד פלסטיני למשתמשים בהובלה ימית

בחצי השנה האחרונה מרכז פרס לשלום עורך פעילויות מגוונות בתחום הספנות, השינוע, התחבורה וקידום הסחר בין אנשי עסקים ישראלים, פלסטינים וירדנים. כתוצאה מן המידע המצטבר במפגשים אילו, התברר כי קיים צורך בהקמת איגוד "המשתמשים בהובלה ימית"


00:00 ,23.05.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
לפני כשבוע נערך מפגש ראשון של המועצה המייסדת של האיגוד, בהשתתפות יצואנים ויבואנים גדולים ונציגי משרד הכלכלה הפלסטיני

בחצי השנה האחרונה מרכז פרס לשלום עורך פעילויות מגוונות בתחום הספנות, השינוע, התחבורה וקידום הסחר בין אנשי עסקים ישראלים, פלסטינים וירדנים. כתוצאה מן המידע המצטבר במפגשים אילו, התברר כי קיים צורך בהקמת איגוד "המשתמשים בהובלה ימית", כלומר איגוד שיסייע ליבואנים ויצואנים לעמוד על זכויותיהם כנגד גופים אחרים, פלסטינים או ישראלים, ולסייע בידם לנהל מסחר מוצלח יותר.

מזה מספר חודשים מרכז פרס מסייע לפלסטינים בהקמת האיגוד. לפני כשבוע נערך מפגש ראשון של המועצה המייסדת של האיגוד, בהשתתפות יצואנים ויבואנים גדולים ונציגי משרד הכלכלה הפלסטיני. האיגוד הוקם וקיבל הכרה רשמית בע"פ ובכתב ממשרד הכלכלה הפלסטיני שתומך במעורבות של מרכז פרס בפעילות זו. במקביל, נציגות האיחוד האירופי נרתמה לסייע בבניית התשתית להקמת האיגוד ובבניית היכולות הנדרשות בקרב אנשי הצוות.

ד"ר רון פונדק, מנכ"ל מרכז פרס לשלום ציין כי הם רואים חשיבות מרובה ביצירת מערכת פלסטינית יעילה ובשיתוף פעולה בינה ובין הרשויות הישראליות. "בחודשים האחרונים הפגשנו את מנהל האיגוד הפלסטיני עם משרד התמ"ת, עם נציגי מתאם הפעולות בשטחים, עם מנכ"ל רשות הנמלים, עם האיגוד הישראלי של המשתמשים בהובלה ימית ועם מפקד גשר אדם. כמו כן ערכנו איתם ועבורם סיור בנמל אשדוד ופגישות עם דובר הנמל, עם מנהל המכס ועם חברות שונות הפועלות בנמל", אמר ד"ר פונדק והוסיף וציין כי כל הרשויות הישראליות מסייעות ככל האפשר ומברכות על פעילות זו.