מסתמן: קידום מודל הלנד לורד יוקפא

לאחר דיון סוער שהתקיים אתמול במשרד התחבורה סוכם כי קידומו העתידי של מודל הלנד-לורד יקודם באמצעות חקיקה בלבד, וזאת כפי שסוכם בבית הדין הארצי לעבודה. אבי אדרי מההסתדרות: אני מקווה שנגיע לנוסח מוסכם שיוגש בהקדם לבית הדין


00:00 ,27.01.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

לאחר דיון סוער שהתקיים אתמול במשרד התחבורה סוכם כי קידומו העתידי של מודל הלנד-לורד יקודם באמצעות חקיקה בלבד, וזאת כפי שסוכם בבית הדין הארצי לעבודה. אבי אדרי מההסתדרות: אני מקווה שנגיע לנוסח מוסכם שיוגש בהקדם לבית הדין
 
בפגישה שנערכה אתמול במשרד התחבורה בה השתתפו מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, מנהל רשות הספנות והנמלים, אריה רונה, מנכ"ל חנ"י, שלמה ברימן, מנהל נמל אשדוד, כוכבי אזרן ונציגי הוועדים מנמלי אשדוד וחיפה דנו המשתתפים בקידום מודל הלנד-לורד בנמלי ישראל.
 
בתום דיון סוער סוכם כי קידום מודל הלנד-לורד יוקפא, וקידומו העתידי יקודם באמצעות חקיקה בלבד, וזאת כפי שסוכם בבית הדין הארצי לעבודה. הצדדים אמורים לצאת בקרוב בהודעה מוסכמת על מנת שהדבר יובא לאישור בית הדין לעבודה.
 
לדברי אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה, שהשתתף בישיבה אמש, אופי הדיון בישיבה היה קשה ונאמרו במהלכו דברים קשים על אובדן אמון העובדים במערכת וניסיונות לקדם את נושא הלנד-לורד מאחורי גבם של העובדים.
 
לדברי אדרי, "על אף ההסכמות שהושגו כי נושא הלנד-לורד יקודם רק בחקיקה, גילינו כי הופסקה העסקתם של מנהל הנמלים דרך רספ"ן ועומדים להעבירם להעסקה בחנ"י – שזה בדיוק מה שמודל הלנד-לורד מציע ומה שאנחנו הצלחנו למנוע באמצעות בית הדין.
 
"מנסים לפעול מולנו בשיטת הסלמי: פירקו את מודל הלנד-לורד לחלקים ומקדמים את אותם חלקים באמצעות כותרת של 'שינוי מבנה ארגוני בחנ"י'".
 
לדברי אדרי, לאחר חילופי דברים הוסכם כי תיעצר העברת מנהלי הנמלים לחנ"י ותימשך העסקתם כבעבר על ידי  רספ"ן. בנוסף, סוכם כי חנ"י לא תקדם אף נושא בתחום הלנד-לורד.
 
אדרי: "יש לי דז'ה וו מפעם קודמת. אני מקווה שאנחנו לא מתקרבים שוב לאותה צומת, ושנגיע לנוסח מוסכם שיוגש בהקדם לבית הדין".