מספנות ישראל: הונחה השדרית לאונייה הראשונה שתסופק עד סוף השנה

לאחר חתימת החוזה להספקת 2 אוניות צובר בשווי 25 מיליון דולר הניחה מספנות ישראל את השדרית לאוניה הראשונה (KEEL LAYING) בטקס רב משתתפים בנמל הבית של החברה בחיפה. אוניית הסוחר האחרונה יוצרה במספנות בשנת 1975 עבור צים


00:00 ,16.01.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

לאחר חתימת החוזה להספקת 2 אוניות צובר בשווי 25 מיליון דולר הניחה מספנות ישראל את השדרית לאוניה הראשונה (KEEL LAYING) בטקס רב משתתפים בנמל הבית של החברה בחיפה. אוניית הסוחר האחרונה יוצרה במספנות בשנת 1975 עבור צים
 
לאחר חתימת החוזה להספקת 2 אוניות צובר ללקוח גרמני, בשווי כולל של 25 מיליון דולר, הניחה אמש מספנות ישראל בטקס רב משתתפים את השדרית לאוניה הראשונה KEEL LAYING.
 
השדרית במשקל 80 טון מהווה את אבן הפינה לבניית גוף האונייה באורך 90 מטר והמיועדת להובלה של עד 4500 טון מטען כללי בנמלי העולם. האונייה תועבר ללקוח הגרמני לקראת סוף שנת 2008 ובמקביל תמשך בניית האוניות הנוספות.
 
מנכ"ל מספנות ישראל, אבי שחף, אמר כי "תחילת הרכבת האונייה גרמה להתרגשות רבה וציפייה לצבר הזמנות יציב בעתיד ,הכניסה לתחום ייצור וייצוא אוניות הסוחר הינו מהלך אסטרטגי של החברה, וביחד עם קבלת הרישיון להפעלת הנמל פרטי בישראל, מדובר בצעד משמעותי לפיתוחן של מספנות ישראל, במקביל, נבדקים גם תחומים נוספים בבנייה האזרחית".
 
במספנות ישראל ציינו בנוסף כי לאחר קבלת ההיתר להפעלת הנמל הפרטי הראשון בארץ, ממשיכה החברה להגדיל את תחומי פעילותה ואם בעבר התמחתה החברה בעיקר בייצור ובייצוא כלי שייט צבאיים הרי שמעתה היא תחל לבנות ולייצא גם אוניות סוחר.
 
מספנות ישראל פעלה באופן מסורתי בעיקר בשוק המקומי ובייצור כלי שייט עבור משרד הביטחון, וכן בייצור גוררות ועבודות תשתית בנמלים. אוניית הסוחר האחרונה יוצרה במספנות בשנת 1975 עבור צים. בשנת 1995, עם הפרטת החברה, החליטו הבעלים החדשים: סמי קצב, שלומי פוגל ושלמה שמלצר, להרחיב את היקפי הפעילות תוך התמקדות בייצוא כלי שייט. לדבריהם, בשל הביקושים העולמיים הגדולים לאוניות סוחר, החליטו בחברה להיכנס גם לתחום הייצור והייצוא האזרחי.
 
במספנות ישראל ציינו כי עסקה נוספת, באותו סדר גודל עם לקוח גרמני אחר, נמצאת בשלבי אישור סופיים.