כושר הפריקה בממגורות דגון צנח בשני שליש

תקלות התגלו בשני מדלים פניאומטיים חדשים שהותקנו לאחרונה, וכן בשל השבתתו מאונס של המדלה המכאני בגלל עבודות גריטה על המדלים הישנים. בממגורות ובחנ"י מקווים שעבודות התיקון יסתיימו תוך שבוע


00:00 ,19.07.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

כושר הפריקה של ממגורות דגון צנח בשני שליש לאור העובדה שבשני מדלים (פורקים) פניאומטיים שרכשה והתקינה חברת נמלי ישראל (חנ"י) התגלו תקלות.

מדובר במדלים, שנרכשו בסך עלות של 25 מיליון שקל והותקנו בממגורות לפני חודש וחודשיים, בהתאמה. לדברי מנכ"ל ממגורות דגון מיקי שרן, אחד מהם לא עובד מזה כשבוע ובשני התגלו בימים האחרונים מעצורים והגבלות ביכולת בפריקה. שרן הוסיף, שכושר הפריקה של המדלים החדשים "אמור להיות 600 טון בשעה, אולם את זה נוכל לדעת רק כשיחזרו לפעילות מלאה".

בנוסף, הירידה החדה בכושר הפריקה של הממגורות התרחשה, לאור העובדה שחנ"י מבצעת עבודות גריטה של שני המדלים הישנים, אותם מחליפים החדשים. יצוין שאותם מדלים פועלים במקום מאז שנות ה-70 של המאה הקודמת. היות ומדובר בפורקים גדולים מאוד, לא ניתן להזיזם לאתר חלופי והגריטה מתבצעת במקום. היות וכך, הושבת מאונס, עד תום העבודות, גם הפורק המכאני, שכושר הפריקה שלו הוא 1,200 טון לשעה. לדברי שרן, הפורק המכאני מושבת מאז 24 ביוני.

בממגורות דגון העריכו, שהעבודות לתיקון שני הפורקים החדשים ייארכו עוד כשבוע, ואז יוחזר גם לפעילות הפורק המכאני.

יצוין שהפורקים החדשים נמצאים תחת אחריות יצרן. לדברי שרן, האיש הטכני של החברה המייצרת נמצא בישראל והוא שמפקח על עבודות התיקון, הכוללות גם הטסת חלקים חליפיים מחו"ל.

הוסיף שרן: "הפורק המכאני הוא בן 25 שנה והגיע העת להתחיל לחשוב ולתכנן רכישה של מחליף".

מה אורך חיים ממוצע של פורק?

"בנמל אורך החיים הוא פחות מ-25 שנה, אבל מדובר במנופים מסוג אחר".

מחנ"י נמסר בתגובה: "במסגרת פרויקט להחלפת שני מדלים ישנים, הוכנסו לפעולה, כמתוכנן, שני המדלים החדשים שנרכשו על ידי חנ"י והחל פירוק המדלים הישנים. לוח הזמנים נעשה בתיאום יחד עם מפעיל הממגורות. עד לאתמול (ד'), לא היו שיבושים בתוכנית הפירוק של המדלים הישנים.

"במקביל לפירוק המדלים הישנים, אירעה תקלה באחד המדלים החדשים. חנ"י דאגה להטיס בדחיפות חלק חליפי מחו"ל. אנו פועלים להביא להפעלתו של מדלה זה במהירות האפשרית. המדלה החדש השני עובד.

"בשל עבודות הפירוק המתבצעות בסמוך, לא מופעל עדיין מדלה מכאני ותיק, שיוכנס לפעולה מייד עם סיום הפירוק של המדלים הישנים. חנ"י, בשיתוף עם חברת נמל חיפה ודגון, פעלו הבוקר (ה') כדי לאפשר את פריקת האונייה Stoja, באופן שיאפשר המשך את פירוק המדלים הישנים במקביל.

"העבודות מבוצעות סביב השעון וימשכו גם במהלך סוף השבוע. על פי הצפי כעת, יוכל גם המסוף המכאני להיכנס לפעולה במחצית השבוע הבא. מדובר בשינוי דרמטי, נרחב ועתיר השקעה לשכלול הממגורות בחיפה ולשדרוג התשתיות, במטרה ליעל את עבודת הממגורות ולאפשר את השירות לספנות ולעוסקים בענף יבוא התבואה והגרעינים. באופן טבעי בהליך מסוג זה, ייתכנו תקלות. אנו עושים כל מאמץ על מנת לאפשר המשך מתן שירות מלא ללקוחות הממגורה".