חברת APMT מפעילה רחפנים במסגרת שירותיה בצ׳ילה

הרחפנים נועדו לסיייע למנהלי הבטיחות לעקוב ביעילות בבטחה אחר הפעילות באזורים התפעוליים של מסוף המכולות ולתעד את הפעילות ממעל. הרחפנים מספקים תצוגה חיה של המתרחש ומאפשרים למפעיל הרחפן לבצע שיחות טלפון לאנשים הרלוונטיים על הקרקע


12:17 ,04.09.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת מסופי המכולות של מארסק, APM Terminals, החלה להפעיל רחפנים במסגרת השירותים שהיא מעניקה על היבשה במתקנים שלה בסן אנטוניו וסאנטיאגו בצ׳ילה. 

 

על פי דיווחים, החברה מפעילה שלושה רחפנים סך הכל, כאשר שניים מהם פועלים במתקן הגדול יותר של החברה בסן אנטוניו בעוד הרחפן הנותר מועסק במסוף החברה בסאנטיאגו. 

 

הרחפנים נועדו לסיייע למנהלי הבטיחות לעקוב ביעילות בבטחה אחר הפעילות באזורים התפעוליים במתקנים החברה ובאזורים בהם יש פחות תנועה של כלים כבדים. בנוסף, הרחפנים יסייעו לעקוב ולפקח אחר מקומות אליהם ישנה גישה פחות נוחה כגון מכולות המאוחסנות בגובה רב, גגות ומנופים. הרחפנים יאפשרו בנוסף תיעוד מלמעלה – נקודת מבט שלא היתה קיימת קודם לכן - דבר שיאפשר הערכה מחודשת של פעילויות שונות. 

 

הרחפנים החדשים מצוידים במיקום גיאוגרפי, מפת דרכים לנתיבי טיסה, חיישנים לטיסות לילה ורמקול על מנת לתקשר ישירות עם אנשים על הקרקע. הם נועדו לספק תצוגה חיה מהמתרחש על הקרקע, ומאפשרים למפעיל הרחפן לבצע שיחות טלפון לאנשים הרלוונטיים על הקרקע, או לטוס ולהשתמש ברמקולים המותקנים על הרחפן על מנת לעדכן את נהג המשאית במשימות שעליו לבצע.

 

הקטור אספינוזה, המנהל התפעולי של APM terminals באמריקה הלטינית, ציין כי ״מפקחי הבטיחות שלנו הם אלה שצריכים לשמור בטיחות העובדים ועל הבטיחות באזורי התפעול, אך הם עצמם מבצעים את עבודתם ליד ערימות מכליות, משאיות ומכונות אחרות, והם נחשפים לסיכונים הגבוהים ביותר״.

 

אספינוזה הוסיף כי ״מאז הגעתם של הרחפנים, השקיפות של הפעולות התפעוליות במסוף  השתפרה בצורה ניכרת ו׳נקודות חמות׳ כגון זרימת תנועה, תנועות אחסון המכולות והתנהגות לא בטוחה יכולים להיות מזוהים באופן מיידי״. 

 

נציין כי חברת המסופים APMT החלה להשתמש ברחפנים כבר בשנת 2016 וזאת על מנת לצלם מדי פעם את פעילות האתר מלמעלה ולפקח על זרימת התנועה ויעילות בתנועת אחסון המכולות. הדבר סייע לחברה לאתר פעילות לא בטיחותית כגון נהגי משאיות שיוצאות מהמשאית.