מנכ"ל צים בועידת PORT2PORT: נשיק בקרוב שירות גלובלי חדש לדרום אמריקה ונתגבר השירות בין המזרח לישראל

השירות החדש יפעל בין אסיה והחוף המזרחי של דרום אמריקה דרך דרום אפריקה בשיתוף עם חברות ספנות נוספות. התייחס לרפורמה המוצעת בתעריפים וכינה אותה "עקומה מבסיסה"


00:00 ,04.03.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

השירות החדש יפעל בין אסיה והחוף המזרחי של דרום אמריקה דרך דרום אפריקה בשיתוף עם חברות ספנות נוספות. התייחס לרפורמה המוצעת בתעריפים וכינה אותה "עקומה מבסיסה"
 
מנכ"ל חברת צים נשא אתמול דברים במהלך המושב השני של ועידת PORT2PORT 2010 וסקר את המשבר הכלכלי אשר השפיע באופן מהותי על פעילותו של מגזר הספנות הגלובלי. 
 
לדבריו, "'החגיגה'" בירידת מחירי ההובלה בים היתה "כלל עולמית" אך ציין כי כיום קיימת עלייה איטית אך רציפה של הכמויות המובלות בעולם החל מאמצע שנת 2009.
 
דניאלי צפה כי הרכב צי האוניות הגלובלי ישתנה וכי חברות הספנות יעדיפו להעסיק אוניות בבעלותן ולהעמיד את האוניות החכורות אשר שייכות לבעלי האוניות, כך שהדבר ישנה את היחס שהיה קיים עד כה בתמהיל צי האוניות הגלובלי.
 
דניאלי הוסיף כי השווקים המתעוררים הם אלה שמובילים כיום את ההתאוששות הגלובלית ואמר כי למרות שמדובר לעיתים במספרים לא גדולים הרי שעדיין זהו הקטר שמוביל את מגזר הספנות קדימה.
 
דניאלי העריך כי חברות הספנות ימשיכו לדחוף את מחירי ההובלה למעלה וציין כי מרבית האנליסטים בעולם צופים כי עליית מחירי התובלה הימית תימשך גם במהלך שנת 2010.
 
מנכ"ל צים בחר להודיע במהלך נאומו בוועידת PORT2PORT כי החברה תשיק בחודש הקרוב שירות גלובלי חדש בין אסיה והחוף המזרחי של דרום אמריקה דרך דרום אפריקה. דניאלי ציין כי השירות החדש יושק בשיתוף פעולה של חברות ספנות נוספות אך לא ציין מיהן החברות שישתתפו בשירות החדש.
 
עוד ציין רפי דניאלי כי בכוונת חברת צים לתגבר את השירות מהמזרח הרחוק לישראל, וזאת בעקבות ביקוש רב מצד הלקוחות הישראלים לתגבור השירות ואף בהמשך למגמת הצמיחה המסתמנת בסחר בקו זה.
 
דניאלי התייחס לרפורמה בתעריפים וציין כי משרדי הממשלה אינם משנים את הטיוטות בין הדיונים וכי כולם מתנגדים לרפורמה הנ"ל אותה הוא כינה "עקומה מבסיסה". דניאלי ציין כי הרצון להפריט את חברות הנמלים הוא מובן, אך הדגיש כי הרפורמה בתעריפים מהווה פגיעה קשה בחברות הספנות וכי רוב הנטל מוטל על כתפי חברות הספנות.
 
דניאלי ציין כי הוא מציע למשרדי הממשלה להיכנס להידברות עם כל הגורמים המעורבים ברפורמה וזאת מתוך הידברות אמיתית ולא הכתבה מלמעלה. דניאלי הדגיש כי לרפורמה השפעות על חברות הספנות שפוקדות את ישראל וציין כי האינטרסים של הסוכנים המייצגים את חברות הספנות הזרות הם לא בהכרח האינטרסים של חברות הספנות.
 
דניאלי סיים את דבריו ואמר כי "אני מציע למשרדי הממשלה להוביל מהלכים שיתרמו למשק הישראלי ולא יפגעו בו".