מטה המאבק של עובדי צים: מאות מעובדי החברה יפגינו באסיפת בעלי המניות

רואים חשיבות עליונה בהחלטות שיתקבלו באסיפה ויקבעו את עתיד החברה ואת גורלם של כ-1,500 עובדים המועסקים בצים ובצי הסוחר שלה. אבי שטרית: צים זה לא רק מספרים, בנקים, ספקים והתחייבויות


00:00 ,11.10.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

רואים חשיבות עליונה בהחלטות שיתקבלו באסיפה ויקבעו את עתיד החברה ואת גורלם של כ-1,500 עובדים המועסקים בצים ובצי הסוחר שלה. אבי שטרית: צים זה לא רק מספרים, בנקים, ספקים והתחייבויות
 
מטה המאבק של עובדי חברת הספנות צים החליט לגייס את רוב עובדי החברה מכל רחבי הארץ להגיע ולהפגין לקראת אסיפת בעלי המניות של החברה לישראל שאמורה להתקיים ביום רביעי הקרוב.
 
המטה, בראשות יו"ר ועד העובדים אבי שטרית, רואה בהחלטות שיתקבלו על ידי בעלי המניות חשיבות עליונה שיקבעו את גורלם של כ-1,500 עובדים המועסקים בצים ובצי הסוחר שלה.
 
כידוע, בעלי המניות יתבקשו לאשר הזרמה של 350 מליון דולר לחברת הבת צים, וזאת לאחר שהחברה לישראל כבר הזרימה לצים 100 מיליון דולר. על פי בקשת צים, עוד 250 מיליון דולר יוזרמו בשנים הקרובות.
 
יש לציין כי על פי קביעת משרד רואה החשבון של החברה הזרמה זו נחוצה לצים שכן אם תוכנית ההבראה לא תאושר הועלו ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה כעסק חי.
 
יו"ר ועד עובדי צים, אבי שטרית, ציין כי "לעובדים חשוב להבהיר לבעלי המניות של החברה לישראל בטרם ירימו את ידם בעד או נגד העסקה כי צים זה לא רק מספרים, בנקים, ספקים, התחייבויות ומשפחת עופר. מחברת צים מתפרנסים כיום אלפי משפחות בישראל והעובדים תרמו את תרומתם לתוכנית ההבראה כפי שביקשה הנהלת החברה בשתי תוכניות הבראה נפרדות, וכל זאת תוך מספר חודשים בודדים - והכל מתוך אמונה בעתיד החברה וענף הספנות".
 
לדברי שטרית, ועד העובדים, יחד עם ההסתדרות במרחב חיפה, עומד לחתום על הסכם קיבוצי מיוחד, לפיו העובדים יוותרו על הטבות ותנאים סוציאליים לשנת 2010 בשווי כולל של כ-20 מיליון שקל. זאת, למרות שהעובדים כבר ויתרו, לפני חודשים ספורים בלבד, על שורה של הטבות בשווי של 20 מיליון שקל נוספים לשנת 2009 במהלכם פרשו מהחברה מרצון 75 עובדים.
 
שלי יחימוביץ: אין מקום לסיוע ממשלתי לצים
 
ועד עובדי צים נפגשו לאחרונה עם חברת ועדת הכספים, ח"כ שלי יחימוביץ', אשר אמרה במהלך הפגישה עם חברי הוועד כי העובדים, המפרנסים אלף משפחות ויותר, וציבור המשקיעים כאחד, הם קורבנות ישירים של המשבר ושל התנהלותה של משפחת עופר.
 
יחימוביץ הוסיפה כי חשוב לטובת הציבור הרחב אשר חסכונותיו מושקעים בצים והן לטובת העובדים והאינטרסים הביטחוניים של ישראל כי חברת צים תמשיך להתקיים. ואולם, הדגישה יחימוביץ', "אין מתנות חינם ומשפחת עופר, אשר צברה עושר עצום בזכות המדינה ובזכות העובדים, צריכה לשלוח את היד עמוק לכיס ולתת לציבור, בתמורה להזרמה, ריבית גבוהה ולמחזיקי האג"ח בטוחות ראויות ומניות של החברה, גם אם אלה אינן סחירות כרגע".
 
יחימוביץ' ציינה כי לדעתה אין מקום לסיוע ממשלתי לצים גם לא בתמורה להלאמה חלקית. "לא ייתכן שהמדינה תפריט רווחים ותלאים הפסדים", אמרה.