מחר יפגשו שייב ושני מההסתדרות עם יוגב מהאוצר לבחון אפשרות להמשך מו"מ

מחר, יום ג', מתוכננת פגישה בין חיים שייב ושלמה שני מההסתדרות עם הממונה על התקציבים באוצר, אורי יוגב. ועדי הנמלים ציינו שעל סמך תוצאותיה הם יחליטו האם יש טעם להמשיך ולנסות להידבר עם האוצר


00:00 ,10.05.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
ועדי הנמלים נערכים לגל שביתות ועיצומים במידה והאוצר ימשיך בהליך חד צדדי לחקיקה

מחר, יום ג', מתוכננת פגישה בין חיים שייב ושלמה שני מההסתדרות עם הממונה על התקציבים באוצר, אורי יוגב. ועדי הנמלים התייחסו לדבר הפגישה וציינו כי מבחינתם, קיימת לפגישה מחר חשיבות שכן על סמך תוצאותיה הם יחליטו האם יש טעם להמשיך ולנסות להידבר עם האוצר, או שלא.

אתמול כאמור נפגשו כל נציגי הועדים מנמלי חיפה ואשדוד עם נציגי ההסתדרות על מנת לקבל החלטות ודרכי פעולה במידה והממשלה תחליט להמשיך ולקדם, באופן חד צדדי, את החקיקה בנושא הרפורמה בנמלי ישראל. אלון חסן, מזכיר ועד ציוד מכאני בנמל אשדוד הדגיש כי הפגישה היתה מבחינתם טובה, הם קבעו קווים אדומים שאותם הם לא יחצו והם תיאמו עמדות לקראת תרחישים אפשריים.

חברי הועדים בנמלים התבטאו אתמול בחריפות וציינו כי עובדי הנמלים נערכים לגל של שביתות ועיצומים ואף מאיימים לעזוב את הנמלים לתקופת זמן בלתי מוגבלת במידה והאוצר ייחל בתהליך של חקיקה בכנסת ולא יימשך המו"מ איתם.

"לא נוכל לעמוד בלחצי העובדים ולכן, במידה ותרחיש החקיקה אכן יתממש, הרי שלא נוכל עוד לשמש כנציגי העובדים ואנו נתפטר מכהונתנו כחברי ועד. ברגע שנרגיש שהם לא נשמעים לנו, שיש חוסר שליטה, אז אין טעם שנמשיך לכהן כחברי ועד ופשוט נחזיר את המנדט", התבטא אמש אלון חסן.

דודו פרץ, יו"ר ועד עובדי נמל חיפה, מסר אמש כי עובדי הנמלים, שמקיימים מו"מ בתום לב עם נציגי האוצר ורשות הנמלים, מרגישים מרומים "ממדיניות ההונאה" לכאורה של האוצר, שמצד אחד שולחת את נציגיה בראשות אורי יוגב למו"מ ומן הצד השני, בו זמנית, מטרפדת את המו"מ על ידי בקשות לועדת הכספים של הכנסת ולועדת החוקה לקיים דיון דחוף בהליך החקיקה מזורז לקראת קריאה שניה ושלישית.

פרץ ציין כי עובדי הנמלים מקבלים בקורת רוח רבה את העובדה שלדבריו, חברי ליכוד רבים מתגייסים כנגד היוזמה של נתניהו לגשת לקריאה שניה ושלישית בכנסת בנושא הרפורמה בנמלים, וזאת על מנת לחייב להמשיך את המו"מ בין הצדדים.

"מי שחושב שיקח מאתנו את הנמל וימכור אותו לעשירים, לא מבין את גודל הטעות שלו", סיכם פרץ.