מזכירות ההסתדרות בחיפה אישרה סיכסוך עבודה במחלקת ים בנמל חיפה

מזכירות ההסתדרות אישרה אתמול למחלקת ים בנמל חיפה את בקשתם לסכסוך עבודה והטילה על יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות במרחב חיפה, יגאל כהן, למצות את המו"מ תוך עשרה ימים. במידה ולא יגיעו הצדדים להבנות, יגאל כהן רשאי יהיה לחתום על הבקשה לסכסוך


00:00 ,28.12.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

מזכירות ההסתדרות אישרה אתמול למחלקת ים בנמל חיפה את בקשתם לסכסוך עבודה והטילה על יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות במרחב חיפה, יגאל כהן, למצות את המו"מ תוך עשרה ימים. במידה ולא יגיעו הצדדים להבנות, יגאל כהן רשאי יהיה לחתום על הבקשה לסכסוך; עוזני בתגובה: אנו פועלים בהתאם להסכמי העבודה
 
לטענת כהן, הסכסוך פרץ בגלל חוסר רצונה של הנהלת נמל חיפה להקים מועצת ייצור, כשהמשמעות, לדברי כהן, באה לידי ביטוי בגובה הפרמיות לעובדים.
 
לדבריו, עפ"י הסכמים קיבוציים, כאשר חל שינוי בשיטות העבודה, בתקנים או בהיקפים, נקבעת מועצת ייצור שתפקידה לשנות את הפרמיה לעובדים, לטובה או לרעה. "ביקשנו לשנות את הפרמייה בגלל השינוי ברציפים וגודל האניות שפוקדות את הנמל. כל שיטת הפרמיות מתבססת כיום על פי מדידה ישנה שלא מייצגת את היקפי העבודה כיום".
 
כהן ציין שהצדדים ישבו מספר פעמים והוחלט לבצע מדידה ראשונה שאיששה את טענת העובדים שהיקף העבודה עלה. נציגי ההסתדרות, על סמך המדידה, המליצו להנהלת הנמל לפצות את העובדים, אך לטענתו של כהן, ההנהלה סירבה. לדבריו, בהסכמת שני הצדדים נקבעה שיטה אחרת למדידה, אך כהן ציין שלאחר פרק זמן מסויים הודיע מנהל כח האדם בנמל לנציג ההסתדרות, שבנמל לא רואים צורך לקיים מועצת ייצור וכי רק לכשיושלם פרוייקט הכרמל תוקם מועצת ייצור חדשה.
 
"נפגשנו מספר פעמים, קבענו פגישות, אך ללא הועיל. הבנו שצריך מו"מ אינטנסיבי. לפני ימים אחדים ועדי העובדים שיגרו מכתב למזכירות ההסתדרות ובעקבות כך ניתנה לי ההזדמנות לפתור את הסכסוך בדרכי נועם", סיכם יגאל כהן.

 עמוס עוזני, מנהל חברת נמל חיפה, אמר בתגובה: "הנהלת הנמל פועלת על פי הסכמי העבודה".