מופז ביקר בנמל אילת והכריז על כוונתו להקים ועדה מקצועית לבדיקת תפקוד הנמל

שר התחבורה הורה להקים צוות בראשות מנכ"ל משרדו לבחינת עתידה האסטרטגי של חברת נמל אילת. מנכ"ל חברת נמל אילת: בעוד לעקבה מוזרמים עשרות מיליוני דולרים לפיתוח, נמל אילת והעיר מדשדשים


00:00 ,07.06.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התחבורה הורה להקים צוות בראשות מנכ"ל משרדו לבחינת עתידה האסטרטגי של חברת נמל אילת. מנכ"ל חברת נמל אילת: בעוד לעקבה מוזרמים עשרות מיליוני דולרים לפיתוח, נמל אילת והעיר מדשדשים
 
שר התחבורה מופז ביקר ביום רביעי שעבר בחברת נמל אילת. במהלך הביקור ערך השר דיון עבודה מקיף וממצה עם יו"ר דירקטוריון החברה ומנכ"ל החברה על מנת לעמוד על הקשיים והבעיות מולם ניצבת חברת נמל אילת.
 
נושא הרכבת היה אחד הנושאים העיקריים שעלו במהלך הביקור ומנכ"ל החברה, משה מיץ, קרא לשר לאכוף את החלטתו להקצות כ-300 מיליון שקל עבור תכנון מפורט לקו הרכבת לאילת. עוד עלה בביקור הצורך להעניק לחברת הנמל כלים על מנת להתמודד עם החלטת חברת צים להפסיק ולפעול באמצעות נמל אילת.
 
שר התחבורה נפגש עם כלל עובדי החברה, תוך שהוא מתייחס לפעילותו העתידית של חברת הנמל. עובדי הנמל הודו לשר על מחויבותו לנמל ואמרו לו שהם ימשיכו להיאבק על מקום עבודתם ושמירה על פרנסתה של העיר אילת. 
 
השר מופז ציין בעת ביקורו כי הוא רואה בנמל אילת שער דרומי אסטרטגי למדינת ישראל ולהובלה הימית בפרט: "בכוונתי להקים ועדה מקצועית בראשותו של מנכ"ל משרד התחבורה מר גדעון סיטרמן וכל הגופים הרלוונטיים על מנת לקיים עבודת מטה מסודרת לבחינת החלופות האסטרטגיות המתאימות לנמל אילת".
 
מנכ"ל חברת נמל אילת, משה מיץ, ציין כי "נמל אילת צריך להיות חלק בלתי נפרד מנמלי ישראל. בעוד לנמל ולעיר עקבה מוזרמים עשרות מיליוני דולרים לפיתוח, נמל אילת  והעיר אילת מדשדשים. מדינת ישראל צריכה להתעורר ולהפוך את נמל אילת לנמל תחרותי למסחר במזרח התיכון".
 
דיונים על מצב הנמל בוועדות הכנסת
 
יש לציין כי אתמול התקבלה החלטה לקיים דיון דחוף בוועדת הכלכלה בנושא עתיד הנמל בעקבות בקשתם של חברי הכנסת חיים כץ, יואל חסון ויורם מרציאנו.
 
חברי ועדת הכספים, בראשותו של יו"ר הוועדה ח"כ סטס מיסז'ניקוב, ביקרו יחד עם ראש עיריית אילת בחברת נמל אילת ביום חמישי האחרון. במהלך הביקור קיבלו חברי ועדת הכספים סקירה מקיפה על פעילות חברת נמל אילת לרבות האילוצים הקשים מולם מתמודד הנמל על מנת להמשיך לשרוד.
 
עו"ד יאיר חזן, יו"ר דירקטוריון החברה, ומנכ"ל נמל אילת, מר משה מיץ, הציגו בפני חברי הוועדה את הקשיים והבעיות שעיקריהם הם: ביטול התמריץ שניתן במשך שנים לחברת נמל אילת, על ידי משרד האוצר, דבר המהווה קושי לתפקד ולהתחרות בחברות הנמלים האחרות, היעדר השקעת תקציבי פיתוח בחברת נמל אילת בדומה להשקעות בנמלי חיפה ואשדוד וביטול מתן העדיפות לשינוע מטענים מסוגים מסוימים דרך נמל אילת על ידי צווים מנהליים.
 
מנכ"ל החברה קרא לחברי הוועדה לספק לנמל כלים, להחזיר את התמריצים ולהפעיל לאלתר קו רכבת לאילת לאור הקשר ההדוק שיש לנושא אל מול פעילותו האסטרטגית של חברת הנמל ב-25 שנה הבאות.
 
יו"ר ועדת הכלכלה, משה כחלון אישר דיון דחוף בנושא עתיד נמל אילת בוועדה, בעקבות דרישתם של חברי הכנסת חיים כץ, יואל חסון ויורם מרציאנו
 
כזכור, המשבר בנמל אילת החל לפני מספר חודשים לאחר שבוטל קו המכולות היחידי של חברת צים לנמל אילת, דבר אשר מעמיד בסכנת פיטורים מיידית עשרות עובדים ואף עלול להביא לסגירתו של הנמל ולפיטוריהם של מאות.
 
לאחר מאבק עיקש של עובדי הנמל שכלל השבתה של הנמל ומספר הפגנות, בעזרתם של שר התחבורה ומזכ"ל ההסתדרות הכללית, החליטו בחברת צים להחזיר את המכולות עד לחודש יולי.

בחברת נמל אילת מציינים כי תאריך היעד מתקרב וכי עדיין לא נמצא פתרון לנמל אשר בעוד חודש יחזור לנקודה בה החל את המאבק.