מועצת רשות הנמלים צפוייה השבוע לאשר החזר עלויות נוספות בעקבות שביתת הנמלים האחרונה

מועצת רשות הנמלים צפויה להיתכנס ביום ה' הקרוב בכדי לאשר את הצעת ועדת הכספים של מועצת הרשות להקצות 100 מליוני ש"ח שישמשו להחזרי תום מסע ודמי שהייה


00:00 ,06.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
מועצת רשות הנמלים צפויה להיתכנס ביום ה' הקרוב על מנת לאשר את הצעת ועדת הכספים של מועצת הרשות להקצות סכום של 100 מליוני שקלים שישמשו להחזרי הוצאות תום מסע ודמי השהייה

כזכור, ועדת הכספים של מועצת רשות הנמלים, בראשות יורם בליזובסקי, החליטה בישיבה שקיימה ב- 4 בנובמבר לאשר תשלום החזר הוצאות שנגרמו למשתמשים בנמלי הים בגין השביתה והעיצומים בנמלים במהלך החודשים יולי- אוגוסט השנה, בהיקף של עד 100 מיליון ש"ח. החלטת הועדה טעונה אישור של מועצת רשות הנמלים.

החלטת ועדת הכספים מתייחסת לתקופת השביתה והעיצומים שהתקיימו בין ה- 12 יולי 2004 ועד ה- 10 באוגוסט 2004. החזר ההוצאות כולל את החזר הוצאות "תום מסע", למכולות ולמטענים שנפרקו בנמלים אחרים וכן לדמי שהייה של אוניות שנשארו בהמתנה בנמלי ישראל.

מקור ברשות ציין כי בעקבות לקחי "מבצע ההחזר הקודם" בו, למרות שהוקצב סכום של 30 מיליון שקלים, אך הועברו בקשות להחזר ל- 40% בלבד, גיבש אגף הכספים ברשות הצעה לנוהל החזר, השונה מהותית מהפעם הקודמת.

בדומה להצעה הקודמת, יקבע גוף חיצוני לרשות שירכז את הטיפול (ככל הנראה איגוד המשתמשים בתובלה ימית). על פי הנוסח המוצע, יוחזרו הוצאות הנוגעות להובלה ימית נוספת (Additional Freight) והמתנת אוניות מחוץ לנמלי חיפה ואשדוד (Detention).

בנוסף, מנוסח ההצעה עולה כי לא יוחזרו הוצאות הנוגעות להובלה יבשתית נוספת בישראל על מכולות שהועברו בין הנמלים או הוצאו שלא מהנמל המקורי, שתיקבע מסגרת זמן בה יידרשו כל המעונינים להגיש את תביעתם, כשבתום התקופה יושוואו ההוצאות למגישים עד לסף הסכום שיאושר, זאת באופן יחסי. ולבסוף, במידה ויוותר כסף בקופה, הרי שתינתן ארכה להגשת דרישות נוספות.

עם החלטת ועדת הכספים של מועצת הרשות מסר מר עמוס רון , מנכ"ל רשות הנמלים כי המקור התקציבי לביצוע ההחזר יבוא ע"ח תמלוגים מיוחדים שהרשות נדרשת להעביר למדינה, כפי שנקבע במסגרת חוק רשות הספנות והנמלים (חוק הרפורמה בנמלים) , בסך של עד 100 מיליון ש"ח.