מועצת המובילים: נוכחות המשאיות בנמלים תסתיים בשעה 19:00

בעקבות דיון חירום במועצה הוחלט כי בכל הקשור למטען כללי המשאיות לא יפקדו את הנמלים לאחר השעה 19:00 החל מהיום. גבי בן הרוש: ללקוחות ולמובילים נגרמים נזקים אדירים, יש להפעיל באפר חיצוני לנמל


00:00 ,04.11.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות דיון חירום במועצה הוחלט כי בכל הקשור למטען כללי המשאיות לא יפקדו את הנמלים לאחר השעה 19:00 החל מהיום. גבי בן הרוש: ללקוחות ולמובילים נגרמים נזקים אדירים, יש להפעיל באפר חיצוני לנמל
 
בעקבות דיון חירום שהתקיים במועצת המובילים לאחרונה הודיעה המועצה על משבר שפרץ בין ענף ההובלה וחברות הנמלים.
 
לטענת המועצה, התנהלות הנמלים יוצרת מצב בלתי אפשרי לתפעול כלכלי של מערך ההובלה תוך עמידה בתקנות התעבורה, לרבות תקנה 168 "שעות עבודה ומנוחה".
 
בעקבות כך משתתפי כנס החירום הסכימו כי בכל הקשור למטען כללי נוכחות של משאיות בנמל תסתיים בשעה 19:00. כמו כן הוחלט כי המתנה לפריקה ולטעינה לא תעלה על שעת המתנה אחת, מעבר לכך יתפנה הרכב מהמשימה. כמו כן הוחלט כי משאיות לא תפקודנה את הנמל לטובת משמרת ג' במסירות ישירות.
 
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים, ציין בשיחה עם port2port כי המצב הנוכחי בנמלים הוא בלתי אפשרי וגורם לנזקים כלכליים אדירים הן עבור הלקוחות והן עבור חברות ההובלה. לדבריו, "לא ייתכן שלאחר תהליך הרפורמה בו הושקעו מיליארדים הנמלים אינם מסוגלים לספק פתרונות ללקוחות. לא מספיק שלנמל אין מספיק כלים וציוד – דבר שפוגע בלקוח – הוא גובה מהלקוח דמי אחסנה בשל אותם הכשלים. אם הנמלים אינם מסוגלים לתת שירות ליבואנים וליצואנים של מדינת ישראל שיקומו ויגידו את זה לעם ישראל".
 
בן הרוש הוסיף וציין כי המלצות ועדת בנטולילה שהוגשו למנכ"ל משרד הממשלה הן בגדר מס שפתיים וכי לאחר שהממשלה הבטיחה להתערב ולשפר את המצב – הכל נשאר בגדר דיבורים בלבד. "הומלץ לפנות שטח של באפר לטובת המובילים שיוכלו ליעל את העבודה בנמל – אבל הגורמים הרלוונטיים לא מסוגלים לקדם את היוזמה הזאת בשטח".
 
בן הרוש קרא להפעיל שטח באפר אשר יצויד במלגזות ובציוד נוסף לטובת שינוע סחורות ביבוא וביצוא – דבר שייעל וישפר את השירות ליבואנים וליצואנים, יחסוך כסף לחברות הספנות, וישפר את השירות שמעניקות חברות הנמלים ללקוחותיהם.
 
בן הרוש ציין כי מועצת המובילים וחברות ההובלה מסרבות להמשיך להסכים עם המצב הקיים, בייחוד לאור העובדה כי הוא גורם להפרת חוק שעות עבודה ומנוחה, ועל כן יפסיקו לפקוד את רציפי המטען הכללי לאחר השעה 19:00.
 
בנוסף לכך, מדגיש בן הרוש, המחסור הקיים במשאיות ובנהגים גורם לקשיים רבים כאשר חברת הנמל מודיעה באופן פתאומי על ביטול "ידיים" דבר שגורם לפגיעה כלכלית בחברות ההובלה לצד פגיעה אסטרטגית בתכנון סידור העבודה של המשאיות והנהגים. בן הרוש הוסיף כי ידוע לו על פניות של לקוחות לחברת נמל אשדוד בנושא תכנון העבודה בנמל ועל תלונות הלקוחות כי נגרם להם נזק רב בשל פגיעה במטען, ובשל שינוע פנימי בתוך הנמל
 
ממועצת המובילים נמסר כי ההנחיות החדשות יכנסו לתוקף היום, יום ראשון, 4 בנובמבר 2007 וכי הן "מבוססות על הצורך להביא לניצול נכון של משאבי ציוד וכוח אדם של החברות, ולשנות את התפיסה בה זמנו של הנהג והרכב אינם מקבלים ביטוי כלכלי בהתנהלות הנוכחית".