מועצת המובילים: להכניס את משקפי המכולות לשטח הנמלים; המכס בתגובה: שימוש ציני בפיגוע לקידום אינטרסים

גבי בן הרוש: הפיגוע בנמל אשדוד מחייב, בין השאר, להעביר את משקף המכולות הנמצא מחוץ לנמל – אל תוך השטח המגודר ; המכס בתגובה: יש להצטער על השימוש הציני והמיותר שעושה מועצת המובילים בפיגוע הטרגי בנמל אשדוד במסגרת המאבק שהיא מנהלת על קידום האינטרסים אחרים לגמר


00:00 ,17.03.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
גבי בן הרוש: הפיגוע בנמל אשדוד מחייב, בין השאר, להעביר את משקף המכולות הנמצא מחוץ לנמל – אל תוך השטח המגודר ; המכס בתגובה: יש להצטער על השימוש הציני והמיותר שעושה מועצת המובילים בפיגוע הטרגי בנמל אשדוד במסגרת המאבק שהיא מנהלת על קידום האינטרסים אחרים לגמרי

בעקבות הפיגוע שארע ביום ראשון בנמל אשדוד תבע אתמול גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים, להכניס את משקפי המכולות לתוך שטח הנמלים. לדבריו, המשקף בנמל אשדוד נמצא מחוץ לשטח הנמל, וכל מי שירצה לעקוף את המשקף ולהתעלם ממנו, יעשה זאת. "ובודאי כשמדובר במפגעים או באלה שמבקשים לבצע מגה פיגוע".

בן הרוש ציין כי המתקן נמצא מחוץ לשטח הנמל ומחייב את נהג המשאית, לאחר שקיבל את המכולה ונבדק בתוך הנמל, לעבור שוב בדיקות במשקף, תוך עמידה ממושכת בתור ובזבוז זמן וכי המיתקן אינו מסוגל לקלוט משאיות פול-טריילר. "האם הגיוני הוא שנהג שיוצא מהנמל עם סחורה מפוקפקת, יגש מרצונו החופשי למיתקן שמחוץ לנמל כדי להפליל את עצמו?"

לדברי בן הרוש, הוא התריע על כך מספר פעמים ואף נפגש עם ראשי המכס הממונים על המיתקן ועם תא"ל (מיל') דני ארדיטי, ראש המטה ללוחמה בטרור, במועצה לביטחון לאומי שליד משרד ראש הממשלה. "כל ההתרעות האלה לא הועילו והשלטונות עומדים להקים מיתקן מסורבל ואיטי דומה גם מחוץ לשערי נמל חיפה", אמר. בינתיים, הורתה מועצת המובילים לנהגים לא לפקוד את המשקף.


אגף המכס בתגובה: שימוש ציני בפיגוע לקידום אינטרסים אחרים

מאגף המכס נמסר בתגובה כי יש להצטער על השימוש הציני והמיותר שעושה מועצת המובילים בפיגוע הטרגי בנמל אשדוד במסגרת המאבק שהיא מנהלת על קידום האינטרסים אחרים לגמרי של המובילים בשאלת מיקום המשקף בחיפה וכן במאבק הסמוי על הטלת המס על הסולר .

ישנו צוות מקצועי שבוחן את שאלת מיקום המשקף בחיפה תוך שקלול הצרכים התפעוליים , הביטחוניים והמכסיים , לאחר שיבחן את הנושא יגיש הצוות את המלצותיו להחלטת הקבינט הכלכלי. גם שאלת התאמת הטכנולוגית לא תקבע על ידי המובילים אלא על ידי הצרכים המקצועיים והבטחוניים שעל המשקף לשרת, ובהתאם להנחיית הגופים הביטחוניים .

"אנו דוחים בתוקף את הביקורת על המתקן הפועל באשדוד. מדובר באחד המתקנים המתקדמים בעולם מסוגו הפועל מאז הפעלתו ופועל לשביעות רצוננו המלאה. אין כל תור ארוך שמעכב נהגים, ואין אמת שניתן לצאת מהנמל אלא רק דרך המתקן הבידוק לאותם מכולות שאנו מחייבים בידוק בטחוני", ציינה דוברת המכס, הגברת עידית לב זרחיה.