מועצת המובילים והמסיעים: הרפורמה לא עומדת במבחן

בן הרוש: "הנמלים נמצאים במשבר תפעולי". המועצה ערכה השבוע כנס חירום בנמל חיפה ודרשה להכניס את הנמלים בארץ למשטר חירום. טוענת כי ההמתנות בנמלים גורמות למשאית הפסד של 1,000 שקל ביום


00:00 ,25.04.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

בן הרוש: "הנמלים נמצאים במשבר תפעולי". המועצה ערכה השבוע כנס חירום בנמל חיפה ודרשה להכניס את הנמלים בארץ למשטר חירום. טוענת כי ההמתנות בנמלים גורמות למשאית הפסד של 1,000 שקל ביום
 
בכנס חירום שנערך השבוע בנמל חיפה דרשה מועצת המובילים והמסיעים להכניס את הנמלים בארץ למשטר חירום ולהפעיל אותם סביב לשעון כדי לצאת מהפיגור בטיפול במטענים הנמשך מתחילת חודש מרץ 2006.
 
בדיון שנערך בתחילת השבוע במשרדי נמל חיפה בו השתתפו עשרות מנהלי חברות הובלה ומנכ"ל חברת הנמל עמוס עוזני, טענו המובילים כי הסדרים לקויים בנמל גורמים להם הפסדים כבדים.
 
לדברי נציגי המועצה, משאית שנכנסת לנמל מפסידה בגלל ההמתנות הארוכות 1,000 שקל ביום וההובלה לנמל אינה כדאית אם על המשאית נגזר להמתין כ-2-3 שעות  כדי לעבור את שער הנמל, ואחרי זה להמתין לטעינה או פריקה עוד כ-3-4 שעות.
 
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, אמר כי "לשמחתנו הגיע לנמלי הארץ גל של אוניות, חיכינו לימים כאלה שבהן יש לנו עבודה, אולם הנמלים לא ערוכים לתת שירות לכמות גדולה של אוניות ומשאיות. כתוצאה מכך הלקוחות אינם מרוצים והמובילים רק מפסידים".
 
בן הרוש המשיך ואמר כי "הרפורמה בנמלים מאכזבת. הנמלים נמצאים במשבר תפעולי – חסר בנמלים ציוד וכלים בסיסיים לטיפול בכמויות גדולות של מטענים". בן הרוש הוסיף ואמר כי "מורגש מחסור בעגורנים, המזלגות המעטות לא עומדות בעומס, שטחי הנמל הפתוחים המיועדים לאחסנה זמנית של המטענים תפוסים באלפי מכולות השייכות לחברות הספנות - כל מערך היבוא והיצוא פגוע וכדי להצילו הכרחי להפעיל את  הנמלים במתכונת חירום".
 
בן הרוש דרש מהנהלת נמל חיפה בשם מועצת המובילים והמסיעים להרחיב את שעות העבודה של המשמרות, להאריך את זמני הפריקה והטעינה מהאוניות ככל שיידרש ולאפשר טעינה של מכולות משטחי הנמל.

מנמל חיפה טרם נמסרה תגובה.