לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים קיבלה שורת החלטות במאבק כנגד שביתת הנמלים

בעקבות השביתה בנמלים והעיצומים במשק, החלטות נשיאי לשכת התאום בישיבת חירום: לפנות לבג"צ כנגד הממשלה כדי שתמצה את כל המהלכים החוקיים שיש בידיה ובמיוחד הכרזת מצב חרום; קידום חקיקה בכנסת המגבילה שביתה בשירותים חיוניים כמו


00:00 ,08.10.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
בעקבות השביתה בנמלים והעיצומים במשק, החלטות נשיאי לשכת התאום בישיבת חירום: לפנות לבג"צ כנגד הממשלה כדי שתמצה את כל המהלכים החוקיים שיש בידיה ובמיוחד הכרזת מצב חרום; קידום חקיקה בכנסת המגבילה שביתה בשירותים חיוניים כמו בנמלים; קיום הפגנת מחאה רבת משתתפים ובהם עובדים שיוצאו לחופשה מאונס; קוראים להפסקת השביתה ולהדברות בין הגורמים.

מתון דאגה לגורל עובדי תעשיית היצוא ולסחר הבינלאומי של ישראל החליטו היום (7/10) נשיאי לשכת התאום של הארגונים הכלכליים בישיבת חירום בראשותו של עודד טירה, יו"ר הלשכה, את ההחלטות הבאות:

- קריאה לעובדי הנמלים לחזור לאלתר לעבודה סדירה, זאת מאחר והמגזר העסקי איננו בר פלוגתא בסכסוך זה, אלא מהווה "בן ערובה". הסכסוך בנמלים סותר את האמנה לשקט תעשייתי שנחתמה עם ההסתדרות עוד בנוב' 2002.

- לשכת התאום קוראת לצדדים בסכסוך להמשיך בהידברות, על מנת לנסות ולהגיע להסכמה על בסיס הצעת הפשרה שהועברה הבוקר ע"י יו"ר לשכת התאום – עודד טירה לצדדים. הצעת הפשרה קוראת לקיים דיון על הצעת הממשלה משנת 2003 ובהמשך להחלטה משנת 2001, ולסיים את הדיון על העקרונות תוך שבועות ספורים. כל זאת, ללא נקיטת צעדים חד צדדיים.

- לשכת התאום החליטה על קיום הפגנת מחאה רבת משתתפים בימים הקרובים, ובה ישתתפו עובדים שיוצאו לחופשה מאונס. מטרת ההפגנה למחות נגד גורמי השביתה בנמלים והסכסוך במגזר הציבורי.

- לשכת התאום קוראת לממשלה להפעיל את כל האמצעים העומדים לרשותה, כמו הכרזה על מצב חירום, הוצאת צווי ריתוק ובנייה אמיתית של אלטרנטיבות לוגיסטיות לשביתה בנמלים.

- לשכת התאום החליטה לפנות לבג"צ נגד הממשלה כדי שזו תמצא את כל המהלכים החוקיים שיש בידיה, במיוחד סעיף 160 לחוק העונשין. סעיף זה קובע שבמקרה של הפרעות חמורות המסכנות את הכלכלה בארץ או את המסחר עם מדינות חוץ, כמו במקרה השביתה בנמלים, היא רשאית להכריז על מצב חירום. ו"כל הפוגע בכלכלה ובמסחר עובר עבירה פלילית".

- לשכת התאום החליטה להמשיך ולקדם חקיקה בכנסת, המגבילה שביתה בשירותים חיוניים, כמו בנמלים. לשכת התאום תהווה שדולה לקידום חקיקה זו.

- לשכת התאום קוראת לרוה"מ להיפגש עם הצדדים המעורבים בסכסוך, בנוכחות במגזר העסקי במטרה להביא לסיום השביתה.

- לשכת התאום קוראת לממשלה ולרשות הנמלים לפנות לאלתר לבית הדין הארצי לעבודה כדי להוציא צו מניעה נגד השביתה בנמלים.

- לשכת התאום סיכמה, כי יעשה טיפול גם מול הסכסוך של עובדי המדינה, על מנת להביא לביטוי את הנזק בגין העיצומים.

- לשכת התאום מינתה ראשי צוותים שיטפלו בכל אחד מהנושאים שהוזכרו לעיל.


עוד נמסר כי כי עד כה נגרם למגזר העסקי נזק ישיר של כ-1.5 מיליארד ש"ח בגין השביתה בנמלים. כמו כן מעוכבות סחורות בשווי של 4.7 מיליארד ש"ח, בנמלים ובשערי המפעלים והעסקים.